Home » Știință » Să fie aceasta explicaţia pentru comportamentul bizar al unei ”megastructuri extraterestre”? Savanţii au ajuns la o concluzie interesantă

Publicat: 28.08.2017
O echipă de savanţi condusă de Mario Sucerquia de la Universitatea Antioquia din Colombia a venit cu o explicaţie pentru scăderea în luminozitate a stelei K8462852, care şi-a reluat recent comportamentul neobişnuit.

Schimbarea misterioasă a intensităţii luminozităţii poate fi cauzată de tranzitarea unei exoplanete asemenea lui Saturn, scrie Science Alert.

Comportamentul neobişnuit a fost pentru prima dată observat de o echipă de astronomi de la Universitatea Yale. În mod normal, stelele observate de pe Pământ au intervale în care luminozitatea scade datorită tranzitului planetelor.

Acesta nu era cazul pentru KIC 8462852, numită ulterior şi steaua Tabby. De aici a urmat o serie de explicaţii, mai mult sau mai puţin plauzibile, de la comete la o „megastructură” colosală construită de extratereştri.

Sucerquia, împreună cu colegii săi, au testat ipoteza conform căreia o planetă cu inele îşi tranzitează steaua la o distanţă de 10 ori mai mică decât cea dintre Pământ şi Soare. O astfel de planetă cu inele creează variaţii neregulate în luminozitate atunci când primul inel începe să blocheze lumina stelei, iar apoi, când planeta trece prin faţa stelei, va bloca şi mai multă lumină, creând astfel intermitenţe neregulate.

„Am observat că inelele înclinate trec prin schimbări în formă şi orientare care sunt manifestate prin variaţii puternice de luminozitate, chiar şi între eclipse consecutive”, precizează echipa.

Misterul ”Megastructurii extraterestre” s-a adâncit. Ce au descoperit cercetătorii