Prima pagină Stiinta

Descoperire remarcabilă cu privire la una dintre cele mai luminoase stele de pe cerul nostru. ''Este foarte aproape să se dezintegreze''

Alexandru Voiculescu | 09.23.2017 | ● Vizualizări: 1075
Credit: 123RF     + zoom

Pentru prima dată, astronomii au observat că Regulus, una dintre cele mai luminoase stele de pe cerul nostru, se roteşte cu o viteză extrem de mare, atât de mare încât poate duce la distrugerea acesteia.

Deşi se ştia de mai bine de 50 de ani că Regulus se învârte cu o viteză mare, doar recent o echipă de cercetători din Australia, Statele Unite şi Marea Britanie au reuşit să o observe mai în detaliu, mulţumită tehnicilor moderne de cercetare ale University of New South Wales (UNSW) din Sydney, scrie Science Alert.

Astfel, cercetătorii au putut vedea că Regulus, o stea aflată la 79 de ani lumină, în constelaţia Leului, se învârte cu o viteză incredibilă de 320 de kilometri pe secundă.

Această viteză poate duce la dezintegrarea celei de a 22-a cea mai luminoasă stea de pe cer, din cauza forţelor centrifuge.

„Am descoperit că Regulus se roteşte atât de repede încât este foarte aproape să se dezintegreze, având 96,5% din viteza unghilară necesară pentru distrugere”, a precizat Daniel Cotton de la UNSW.

Mai mult decât atât, noua metodă poate fi folosită pentru a analiza şi alte stele mari şi fierbinţi din proximitatea sistemului nostru solar.

O nouă descoperire excepţională a astronomilor: cea mai apropiată stea asemănătoare soarelui nostru poate avea planete cu viaţă

Astronomii au descoperit cea mai rapidă stea din galaxia noastră

O nouă ''stea'' va apărea pe cer în anul 2022. ''Este o realizare ce ţine de o şansă la un milion'' - VIDEO

O linguriţă din materialul acestor corpuri cereşti cântăreşte un miliard de tone. Ce sunt şi cum se formează aceste misterioase obiecte spaţiale?