Home » Știință » Acestea să fie originile legendelor despre Planeta 9?! Dovezi ale existenţei unei ”lumi rebele” în Sistemul Solar

Publicat: 13.05.2018
Cercetătorii de la Queen's University susţin că urmele de praf şi gaz înregistrate de astronomii anglo-saxoni de la începutul Evului Mediu furnizează dovezi ale începuturilor legendelor cu privire la Planeta 9.

De multă vreme, savanţii au dezbătut dacă la marginea Sistemului Solar există sau nu o planetă „sălbatică”, scrie Daily Mail.

Unii astronomi cred că existenţa unei astfel de planete – despre care susţin că are un volum de patru ori mai mare ca Terra şi o masă de 10 ori cât planeta noastră – explică modul bizar în care corpurile distante de la marginea Sistemului Solar se deplasează.

Ca parte din noul studiu, cercetătorii combină relatările din sursele anglo-saxone cu privire la comete cu imagini contemporane ale corpurilor cosmice de gheaţă. Cu ajutorul acestei metode, combinând abordările istorică şi ştiinţifică, cercetătorii speră să scoată la iveală noi detalii despre Planeta 9.

De asemenea, experţii nu consideră că Planeta 9 este planeta Nibiru, care reprezintă un punct central de interes pentru adepţii teoriilor conspiraţiei.

„Acest proiect de cercetare renegociază semnificaţia şi importanţa ştiinţei medievale şi demonstrează cum relatările medievale ale cometelor pot ajuta la testarea teoriei existenţei Planetei 9”, susţin cercetătorii.

Cea mai veche descriere a unei comete în Anglia este din anul 891, în timpul domniei lui Alfred cel Mare. O cometă bine cunoscută este cea din 1066, ilustrată în Tapetul Bayeux, care a fost descris în cronicile anglo-saxone ca fiind „un semn din cer nemaiîntâlnit” şi a fost asociat cu invazia normandă din acelaşi an şi sfârşitul dinastiei engleze.

Două noi dovezi susţin cu certitudine că Planeta 9 chiar există în sistemul nostru solar