Home » Știință » Efectele gravitaţionale misterioase de la marginea Sistemului Solar au şi o altă explicaţie în afară de ”Planeta 9”, conform unui nou studiu

Publicat: 24.01.2019
Orbitele bizare ale unor obiecte din regiunea marginală a Sistemului Solar, despre care se credea că sunt formate de o planetă necunoscută, pot fi explicate prin forţa gravitaţională combinată a mai multor obiecte mici care orbitează Soarele dincolo de orbita lui Neptun.

Această explicaţie alternativă la ipoteza „Planeta 9”, elaborată de cercetătorii de la University of Cambridge şi American University of Beirut, propune existenţa unui disc din corpuri mici de gheaţă, cu o masă combinată de 10 ori mai mare decât masa Terrei. Folosind un model simplificat al Sistemului Solar, forţele gravitaţionale ale discului pot explica arhitectura orbitală neobişnuită a unor obiecte din partea exterioară a sistemului, scrie Science Daily.

Deşi noua teorie nu este prima care propune că forţele gravitaţionale ale unui disc masiv constituit din mici obiecte pot înlocui ipoteza „Planeta 9”, este prima care poate explica trăsăturile importante ale orbitelor observate, care iau în considerare masa şi gravitaţia celorlalte 8 planete din Sistemul solar. Rezultatele sunt descrise în detaliu în Astronomical Journal.

„Dacă înlături Planeta 9 din model şi o înlocuieşti cu mici obiecte împrăştiate pe o arie largă, atracţiile colective dintre aceste obiecte pot explica orbitele excentrice pe care le observăm în unele obiecte trans-neptuniene”, a precizat Antranik Sefilian, coautorul acestui studiu de la Cambridge.

„Este, de asemenea, posibil ca ambele variante să fie adevărate – poate exista un disc masiv şi o a noua planetă. Cu descoperirea fiecărui obiect trans-neptunian, adunăm mai multe informaţii care pot explica modul de comportare al acestora”, a adăugat savantul.

Acestea să fie originile legendelor despre Planeta 9?! Dovezi ale existenţei unei ”lumi rebele” în Sistemul Solar