Home » Știință » Momentul în care o cometă se prăbuşeşte în Soare a fost filmat – VIDEO

Momentul în care o cometă se prăbuşeşte în Soare a fost filmat – VIDEO

Publicat: 19.08.2019
Momentul în care o cometă care s-a prăbuşit în Soare, zilele trecute, a fost înregistrat de către satelitului de observaţii solare şi heliosferice SOHO.

În clipul video înregistrat de SOHO în 15 august 2019 se pot vedea mai multe obiecte care trec în viteză pe lângă Soare, în timp ce luminozitatea acestuia este blocată de către un disc opac care îi reduce strălucirea. În dreapta Soarelui poate fi văzută planeta Venus, care este strălucitoare şi uşor de localizat. În partea centrală stângă, şi nu la fel de luminoasă precum Venus, poate fi văzută Marte. După numai 10 secunde, în videoclip poate fi văzută şi cometa care se îndreaptă către Soare, potrivit Space

Cometa se îndreaptă direct către Soare, în a cărui atmosferă plonjează şi se va distruge. Potrivit astronomului Tony Phillips, de la Space Weather, această cometă este cel mai probabil de tipul Kreutz, comete razante care au periheliile foarte aproape de Soare. Periheliul este punctul în care o planetă sau o cometă, aflată în mişcare în jurul Soarelui, se găseşte cel mai aproape de acesta.

Observate de mai multe sute de ani, cometele Kreutz au fost studiate şi clasificate pentru prima dată de către astronomul german Heinrich Kreutz, între anii 1880 – 1890. Acest grup de comete se crede că sunt fragmente dintr-o veche cometă gigantică care s-a distrus la trecerea prin periheliu.

Nu este pentru prima dată când SOHO a înregistrat o cometă de acest tip. În 20 iunie 2019, au fost înregistrate alte două, una din grupul Kreutz şi alta din grupul Meyer (comete care nu se aproprie atât de mult de Soare).

Misiunea SOHO a fost lansată în 1995 de către agenţiile spaţiale NASA (SUA) şi ESA (Europa) pentru a studia Soarele. Având la bord 12 instrumente, satelitul SOHO  se află la circa 1,5 milioane de km de Terra, fiind aliniat cu Soarele şi cu planeta noastră. O mare parte dintre imaginile cu Soarele au fost furnizate astronomilor de către acesta. SOHO poate fi considerat şi un descoperitor de comete, reuşind să detecteze mii de comete.

Vă recomandăm să citiţi:

De ce nu cad toate cometele in Soare?

Cum se schimbă Soarele în timpul unui ciclu de 22 de ani