Home » Știință » Suprafeţele de metal pot să distrugă bacteriile cu ajutorul unui tratament special

Publicat: 13.04.2020
La baza acestui efect se află un tratament cu laser aplicat metalului.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Purdue, Statele Unite ale Americii, au anunţat că au creat un tratament cu laser care aplicat suprafeţelor de metal duce la eliminarea bacteriilor de pe acestea, notează Phys. Aceştia explică faptul că această metodă nu poate fi încă folosită împotriva virusurilor şi asta deoarece acestea au dimensiuni mai reduse faţă de bacteri.

Cercetătorii explică faptul că unele metale, precum cuprul, au, în mod natural, proprietăţi antibacteriene, totuşi, pentru ca acestea să fie eficiente este nevoie de câteva ore, explică dr. Rahim Rahimi, asistent universitar al Universităţii Purdue.

„Am dezvoltat o tehnică laser care îmbunătăţeşte eficient proprietăţile de ucidere a bacteriilor de pe suprafaţa cuprului”, explică cercetătorul. „Am creat un proces robust care generează selectiv modele de micro şi nano-scală direct pe suprafaţa vizată, fără a modifica cea mai mare parte a cuprului”, mai adaugă acesta.

De la publicarea studiului în care este descrisă această tehnică, echipa condusă de către dr. Rahimi, a început testele şi pe alte suprafeţe care ar trebuie protejate de bacterii, printre acestea numărându-se metalele şi polimerii folosiţi pentru implanturile ortopedice. Cercetătorii explică faptul că creşterea capacităţilor antibacteriene a acestor materiale va reduce riscul infecţiilor pentru persoanele care sunt impuse unor astfel de proceduri.

Studiul a fost publicat în  Advanced Materials Interfaces.

De ce spălatul pe mâini funcţionează împotriva coronavirusului şi a altor patogeni?

Raport alarmant: Bacteriile rezistente la antibiotice ucid mult mai mulţi oameni decât s-a crezut