Home » Știință » De ce arătăm atât de ciudat. Corpul uman este un miracol al evoluției, însă nu e veșnic

Publicat: 13.06.2020

De la ochi până la degetele de la picioare, iată de ce corpurile noastre arată atât de ciudat.

Oamenii sunt creaturi versatile. Nu multe ființe de pe Pământ excelează în aceleași abilități pe care le au și oamenii. Imaginează-ți un pește încercând să alerge sau un cal care ridică greutăți. Iată cum toate aceste adaptări afectează ce vedem când ne uităm în oglindă.

Zona care înconjoară irisul, numită sclerotică, este colorată la majoritatea animalelor, dar la oameni este albă. Datorită acestui fapt, putem vedea unde își îndreaptă alții privirea. De asemenea, aspecte esențiale ale comunicării nonverbale, precum datul ochilor peste cap, sunt posibile, explică Daniel Lieberman, biolog de la Universitatea Harvard.

De ce arată corpul uman atât de ciudat

Clima cel mai probabil joacă un rol important în modul în care nasul nostru s-a format. Nasul filtrează aerul pentru a-l face cald și umed pentru plămânii noștrii. Nările mai largi previn supraîncălzirea, în timp ce nările mai înguste umezesc mai ușor aerul uscat. Evoluția a trebuit să ajungă la un compromis, spune Arslan Zaidi, genetician de la Universitatea din Pennsylvania.

La un moment dat de-a lungul evoluției animalelor, oasele mici din înotătoarele peștilor au devenit oasele ceva mai mari care compun degetele și încheieturile umane, adaugă Tetsuya Nakamura, biolog la Universitatea Rutgers, potrivit PopSci.

Corpul uman este un miracol al evoluției, însă nu e veșnic

Straturile vizibile ale urechii surprins zgomotul din apropiere, dar celulele senzoriale (cili) din interior transformă acel sunet într-unul mai ușor de recunoscut. Aceste celule sunt extrem de fragile. Față de cele ale peștilor sau păsărilor, atunci când celulele senzoriale ale noastre și ale mamiferelor se deteriorează, sunt pierdute pentru totdeauna, explică Andrea Streit, neurobiolog de la King’s College London.

Nu este ușor să găsești o metodă eficientă de a merge pe două picioare. Odată ce am ajuns la o combinație potrivită între genunchi, tibie și șold, nu am mai renunțat la ea. Toată lumea să plânge de durerea de genunchi. Evoluția a realizat un produs optim, însă nu veșnic, spune Terence Capellini, biolog la Universitatea Harvard.

Ce se întâmplă, de fapt, cu corpul uman dacă un dependent de cafea încetează subit să o mai consume