Home » Stiinta » 11 lucruri uimitoare descoperite recent de ştiinţă. Corpul uman este mai FASCINANT decât se credea

Alexandru Voiculescu 06.10.2017
Faptul că ştiinţa încă descoperă o sumedenie de lucruri despre corpul uman arată complexitatea corpului nostru şi prin extensie a naturii. De asemenea, sunt încă foarte multe lucruri de descoperit. În primele luni ale acestui an s-au aflat 11 lucruri noi despre corpul uman, pe care le găsiţi mai jos:

1. Sute de gene îşi intensifică activitatea după moarte şi continuă să funcţioneze chiar şi la patru zile de la deces. Această descoperire, împreună cu un caz bizar din martie care a înregistrat activitate cerebrală la 10 minute de la moarte, ne ajută să înţelegem că moartea unui organism este mai complexă decât se credea şi că aceasta „prezintă semne de viaţă”, scrie Science AlertMai multe despre asta află aici!

2. Ficatul îşi măreşte volumul în timpul orelor de veghe. Un nou studiu arată că acest organ are capacitatea de a creşte cu 50% în timpul zilei, ca mai apoi să revină la normal în perioada de odihnă. Este singurul organ a cărui dimensiune oscilează în acest mod. Mai multe detalii despre această descoperire, aici!

3. Cauza eczemei a fost în sfârşit identificată. Savanţii au analizat o serie de proteine şi molecule care duc la boala de piele.

4. Testiculele sunt asociate cu sistemul imunitar, contrar opiniei anterioare. Cercetătorii au descoperit o „portiţă” care permite testiculelor să trimită semnale sistemului imunitar, explicând astfel de ce unii bărbaţi au probleme de infertilitate şi de ce unele vaccinuri împotriva cancerului eşuează.

5. Cauzele pierderii părului şi încărunţirii sunt conectate, iar pentru prima dată, savanţii au putut să identifice celula responsabilă. Vezi aici mai multe!

6. Un nou organ a fost clasificat. Oamenii de ştiinţă au descoperit mezenterul – un organ care era ascuns la vedere în sistemul digestiv. Mai este nevoie de alte studii pentru a cunoaşte funcţia acestuia. Citeşte mai multe aici!

7. O nouă funcţie a plămânilor a fost descoperită. Cercetătorii au observat că plămânii nu ajută doar la respiraţie, ci au un rol cheie în producerea sângelui. Află aici mai multe despre!

8. Apendicele nu este doar un vestigiu inutil al evoluţiei, ci poate servi o funcţie biologică importantă, la care specia încă nu poate renunţa. Citeşte aici mai multe despre!

9. Creierul se mănâncă pe sine din cauza lipsei odihnei. Insomniile cronice duc la „curăţarea” unui număr imens de neuroni şi sinapse. Află aici mai multe!

10. Neurosavanţii au descoperit că cerebelul mai are un rol. Se cunoştea că acesta coordonează activităţile fizice precum poziţia corpului şi respiratul, dar recent s-a descoperit că poate avea un rol cheie în formarea comportamentului uman. Mai multe, află aici!

11. Bacteriile intestinale au funcţii mai importante în organism decât s-a crezut anterior. Un nou studiu a scos la iveală că boli neurodegenerative precum Parkinson pot începe din intestine şi nu din creier, aşa cum se considera până acum. De asemenea, există multe dovezi care indică faptul că flora bacteriană a intestinelor este responsabilă pentru oboseala cronică.

Controlând apetitul, schimbând structura cerebrală şi declanşând leziuni cerebrale, aceste bacterii au devenit un punct important de interes pentru cercetători. Citeşte aici mai multe despre!

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele artiocole:

Atracţia între sexe, explicată printr-o teorie revoluţionară: bacteriile din noi „hotărăsc” de cine ne îndrăgostim?

Cazul surprinzător al bărbatului cu două inimi