Home » D:News » Important pentru mame: de ce alăptatul nu mai este suficient după vârsta de 4 luni?

Important pentru mame: de ce alăptatul nu mai este suficient după vârsta de 4 luni?

Important pentru mame: de ce alăptatul nu mai este suficient după vârsta de 4 luni?
Publicat: 11.02.2013
Toată lumea ştie că alătatul este benefic pentru bebeluşi. Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă ca sugarii să fie hrăniţi doar cu lapte de mamă pentru primele şase luni ale vieţii. Acum, însă, un nou studiu contestă această recomandare. Cercetarea arată că laptele matern nu oferă vitamina B12 în cantităţi suficiente după vârsta de patru luni.

„Înainte să propunem modificare recomandărilor OMS, va fi nevoie ca rezultatele studiului nostru să fie confirmate de cercetări mai ample efectuate de alţi cercetători. Dar vitamina B12 este atât de importantă încât credem că este important de luat în calcul posibilitatea de a suplimenta alimentaţia după vârsta de patru luni”, afirmă Eva Greibe, un biolog molecular de la Universitatea Aarhus care a efectuat acest studiu.

Vitamina B12 este numele dat unui grup de substanţe chimice cunoscute sub numele de cobalamine. Vitamina joacă un rol esenţial în diviziunea celulară, în formarea celulelor roşii şi în buna funcţionare a sistemului nervos.

Această vitamină este extrem de importantă pentru sugari, iar absenţa sa poate încetini dezvoltarea fizică şi mentală a bebeluşului şi poate provoca leziuni ireversibile ale nervilor.

Deşi oamenii de ştiinţă sunt conştienţi de importanţa vitaminei B12, aceştia nu ştiu încă multe detalii despre modul în care oamenii absorb această vitamină. Abia recent a devenit posibilă măsurarea nivelului de B12 în laptele matern, această metodă fiind folosită în studiul efectuat de Greibe.

Cercetătoarea a măsurat nivelul vitaminei B12 în sângele a 100 de femei înainte şi după naştere. De asemenea, cercetătoarea a monitorizat şi nivelul vitaminei B12 din laptele matern şi din sângele sugarilor.

„Imediat după naştere, nivelul vitaminei B12 în laptele matern este ridicat, dar la patru luni de la naştere acesta scade în mod dramatic. Când am studiat bebeluşii la patru luni de la naştere am observat că nivelul vitaminei B12 era atât de scăzut încât am putut concluziona că nu obţin această vitamină în cantitatea necesară”, spune cercetătoarea.

„Acest lucru este un pic ciudat, pentru că alăptarea şi laptele matern sunt considerate a fi cel mai bun lucru pe care îl poţi face pentru bebeluşi. În mod cert sunt de acord că femeile trebuie să continue să alăpteze, dar cred că merită dezbătut dacă bebeluşii ar beneficia după vârsta de 3-4 luni în cazul în care ar fi hrăniţi şi cu alte alimente bogate în B12”, spune Greibe.

Cercetătoarea nu are o explicaţie pentru scăderea bruscă a nivelului vitaminei B12 în laptele matern în cursul primelor luni din viaţa bebeluşilor. „Nu ştim de ce scade nivelul vitaminei B12. Poate fi o cauză hormonală, poate fi metoda prin care natura încurajează bebeluşul să mănânce mai mult – nu ştim”, a explicat Greibe. „Ceea ce ştim sigur este că bebeluşii care sunt hrăniţi şi cu înlocuitor de lapte matern prezintă un nivel mai ridicat al vitaminei B12. De asemenea, nu ştim dacă hrănirea exclusivă cu lapte matern în primele şase luni ale bebeluşului afectează sănătatea acestuia”, a mai adăugat cercetătoarea.

Din aceste motive, cercetătoarea pledează pentru efectuarea mai multor studii pe această temă.

„Vitamina B12 este extrem de importantă pentru dezvoltarea copilului, astfel că este imperios necesar să aprofundăm această problemă. Mai mult, vitamina B12 nu este singura care prezintă o scădere în primele 4-6 luni, ci şi fierul, cuprul, potasiul şi zincul. De aceea este important să se efectueze noi studii în acest domeniu”, concluzionează Greibe.

Sursa: Science Nordic

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!
Constantin Brâncoveanu, prinţul aurului şi reţeaua de spioni pe care o deţinea
Constantin Brâncoveanu, prinţul aurului şi reţeaua de spioni pe care o deţinea
Ce obiecte din casă îi pot face rău pisicii? Iată ce spun specialiștii!
Ce obiecte din casă îi pot face rău pisicii? Iată ce spun specialiștii!
O centrală nucleară, oprită din cauza meduzelor. Câte reactoare a afectat?
O centrală nucleară, oprită din cauza meduzelor. Câte reactoare a afectat?
Britanicii renunță la o comoară de miliarde de euro. De ce au luat această decizie?
Britanicii renunță la o comoară de miliarde de euro. De ce au luat această decizie?
Fostul președinte al unei țări a fost condamnat la moarte
Fostul președinte al unei țări a fost condamnat la moarte
Premieră în România: Au fost descoperite primele dovezi ale utilizării uneltelor din os de către neandertalieni
Premieră în România: Au fost descoperite primele dovezi ale utilizării uneltelor din os de către neandertalieni
Ce alternative la alergare sunt recomandate pentru impact redus asupra articulațiilor?
Ce alternative la alergare sunt recomandate pentru impact redus asupra articulațiilor?
Gândirea în afara tiparelor ar putea necesita un control al creierului mai redus
Gândirea în afara tiparelor ar putea necesita un control al creierului mai redus
Dezbatere: Ceremoniile fără componenta religioasă înseamnă nunți „mai puțin solemne” sau nu?
Dezbatere: Ceremoniile fără componenta religioasă înseamnă nunți „mai puțin solemne” sau nu?
Sunetul dintre lumi: 30 de ani de la intrarea în veșnicie a maestrului Sergiu Celibidache
Sunetul dintre lumi: 30 de ani de la intrarea în veșnicie a maestrului Sergiu Celibidache