Home » Istorie » O animație 3D dezvăluie cum erau construite podurile superbe din Evul Mediu

O animație 3D dezvăluie cum erau construite podurile superbe din Evul Mediu

O animație 3D dezvăluie cum erau construite podurile superbe din Evul Mediu
Podul Carol, din Praga. Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 03.01.2021

Construirea unui pod peste apă poate fi o misiune dificilă, iar în ciuda progreselor tehnologice metodele de bază au rămas neschimbate încă din vremurile antice. Prima dată este construit batardoul pe albia râului și apa din interiorul structurii închise este scoasă. Apoi, în acest loc sunt construiți pilonii podului.

În timpul Evului Mediu, batardoul era construit folosind mai multe rânduri de bușteni înfipți în noroi. Structura devenea impermeabilă cu ajutorul noroiului și nisipului. Apoi, apa era scoasă din groapă cu ajutorul unei mori. Subsolul era cel mai probabit întărit cu piloni de lemn. După aceea, o fundație de lemn era amplasată, aceasta fiind fixată cu pietre rotunde interconectate prin intermediul unor bare din fier forjat.

Întregul proces de construire a unui pod medieval, explicat printr-o animație 3D

Odată ce fundația era gata, construirea pilonului putea fi începută. Pentru a construi arcurile podului, erau ridicate schele din lemn și peste acestea erau așezate blocuri de gresie sau granit. Odată ce cheia de boltă era introdusă, schelele erau înlăturate și arcul era susținut de propria greutate. Arcurile erau întărite prin introducerea mai multor straturi de piatră până la nivelul punții podului. În cele din urmă, pavajul din piatră era așezat.

Acest proces de construire a podurilor medievale a fost recreat într-o animație 3D de către Praha Archeologicka, un proiect din Praga al Institutului de Arheologie al Academiei Cehe de Științe (CAS), Praga, și al Institutului Național al Patrimoniului.

Exemplul ales în această animație este un adevărat pod medieval, anume Podul Carol care trece peste râul Vltava, din Praga.

O legătură importantă între Cetatea din Praga, orașul vechi și zonele adiacente

Construirea Podului Carol a început în 1357, sub egida regelui Carol al IV-lea, dar nu a fost finalizată decât la începutul secolului al XV-lea. Podul are 16 arcuri și 15 piloni, fiecare apărați de bariere antigheață. Podul are 512 metri lungime și aproape 10 metri lățime. Balustrada este decorată cu 30 de sculpturi și statui care înfățișează diferiți sfinți, deși acestea au fost ridicate mult mai târziu, între 1683 și 1714. Pentru a păstra statuile, acestea au fost înlocuite cu replici în anii 1960. Originalele se află la Muzeul Național din Praga, scrie Amuzing Planet.

Până la mijlocul secolului al XIX-lea, Podul Carol a fost singura modalitate de trecere peste râul Vltava, ceea ce a făcut din construcție o legătură importantă între Cetatea din Praga, orașul vechi și zonele adiacente.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Licitaţie mai puţin obişnuită la Paris: s-au vândut lacătele îndrăgostiţilor de pe podurile din apropiere de Notre-Dame

Podul istoric al României, testat cu preţul vieţii de creatorul lui

Cum este testată rezistența noului pod din Genova, la doi ani de la dezastrul care a ucis 43 de oameni

Un pod din Cluj, construit pentru a se ajunge la bustul împărătesei Sissi, a devenit un pod al iubirii

Ioana Scholler
Ioana Scholler
Ioana s-a alăturat echipei DESCOPERĂ.ro în 2020, fiind atrasă de subiecte ce țin de știință, istorie și natură. Ioana și-a finalizat studiile de licență în Manchester, Marea Britanie, acolo unde a studiat Jurnalism Multimedia, și studiile de masterat în Media, Comunicare Publică și ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase