Home » Natură » Vagoanele modificate ar putea atenua schimbările climatice eliminând CO2 din aer

Vagoanele modificate ar putea atenua schimbările climatice eliminând CO2 din aer

Vagoanele modificate ar putea atenua schimbările climatice eliminând CO2 din aer
Foto: @Les Argonautes/Unsplash
Publicat: 29.07.2022

Sistemele feroviare din întreaga lume ar putea contribui la atenuarea schimbărilor climatice și la eliminarea de CO2 din aer folosind vagoanele modificate care captează energia durabilă generată atunci când trenul încetinește sau frânează.

CO2Rail Company din SUA, alături de cercetători de la Universitatea Sheffield, din Anglia, lucrează la o tehnologie de eliminare a carbonului care să poată fi plasată în vagoane care vor fi atașate la trenurile existente.

Vagoanele modificate funcționează prin utilizarea unor admisii mari de aer care se extind până în siajul trenului aflat în mișcare pentru a transporta aerul ambiental într-o cameră cilindrică mare de colectare a CO2 și pentru a elimina nevoia de sisteme de ventilatoare consumatoare de energie, care sunt necesare în cazul operațiunilor de eliminare directă a dioxidului de carbon (DAC) staționare.

Aerul intră apoi într-un proces chimic care separă dioxidul de carbon, iar aerul filtrat iese apoi din spatele sau de dedesubtul vagonului și se întoarce în atmosferă, explică Tech Xplore.

După ce a fost captată o cantitate suficientă, camera este închisă și CO2 recoltat este colectat, concentrat și stocat într-un rezervor până când poate fi golit. Apoi este transportat în economia circulară a carbonului ca materie primă cu valoare adăugată pentru utilizarea CO2 sau în depozitele geologice din apropiere.

Fiecare dintre aceste procese este alimentat exclusiv de surse de energie sustenabilă generate la bord, care nu necesită un aport de energie externă sau cicluri de încărcare.

Vagoanele modificate cu tehnologie de la autoturismele electrice

Atunci când trenul frânează, sistemul său transformă inerția în energie electrică, la fel cum o face un vehicul electric regenerativ. În prezent, această energie este disipată în cazul trenurilor sub formă de căldură și descărcată prin partea superioară a locomotivei în timpul fiecărei manevre de frânare.

„În prezent, cantitatea enormă de energie durabilă creată atunci când un tren frânează sau decelerează pur și simplu se pierde. Această tehnologie inovatoare nu numai că va folosi energia durabilă creată de manevra de frânare pentru a capta cantități semnificative de CO2, dar va profita și de integrarea cu rețelele feroviare”, spune prof. Peter Styring, de la Universitatea din Sheffield.

Beneficii ale montării sistemelor DAC pe vagoane

Spre deosebire de operațiunile DAC staționare, care necesită suprafețe mari de teren pentru amplasarea echipamentelor și pentru construirea surselor regenerabile de energie care să le alimenteze, CO2Rail ar fi mereu în mișcare și, în general, nu ar fi văzut de public.

Impactul potențial al acestei tehnologii a fost recent dinamizat atunci când organizațiile europene de transport au anunțat că își iau angajamentul să tripleze utilizarea feroviară de mare viteză până în 2050 pentru a reduce călătoriile aeriene, care au emisii mari de CO2.

Naveta către locul de muncă ar putea salva planeta

Eric Bachman, de la CO2Rail Company, spune că „în medie, fiecare manevră de frânare completă generează suficientă energie pentru a alimenta 20 de locuințe medii pentru o zi întreagă, așa că nu este o cantitate banală de energie”.

„Înmulțiți asta cu fiecare oprire sau decelerare făcută de fiecare tren din lume și veți avea de aproximativ 105 ori mai multă energie decât produce barajul Hoover în aceeași perioadă, iar acesta a fost un proiect de construcție hidroelectrică care a durat șase ani și a costat 760 de milioane în dolarii de astăzi”, a continuat Bachman.

El a adăugat: „Imaginați-vă că urcați într-un tren în fiecare dimineață, văzând vagoanele modificate atașate și știind că naveta până la serviciu în fiecare zi ajută și la atenuarea schimbărilor climatice”, a încheiat el.

Cercetarea este publicată în secțiunea Future Energy a revistei Joule.

Vă recomandăm să citiți și:

Un robot umanoid a reușit să păcălească oamenii să creadă că e conștient de sine

Inginerii au dezvoltat un model funcțional de inimă umană în miniatură

O mănușă inspirată de caracatițe poate ajuta oamenii să apuce lucruri sub apă

Un nou concept pentru o bază pe Lună. Ce presupune gravitația artificială?

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ziua în care România cucerea cel mai înalt munte
Ziua în care România cucerea cel mai înalt munte
Record sumbru atins anul trecut: Peste 295 milioane de persoane s-au confruntat cu foamete acută
Record sumbru atins anul trecut: Peste 295 milioane de persoane s-au confruntat cu foamete acută
Cum vrea Microsoft să scape de ancheta antitrust din cazul Teams
Cum vrea Microsoft să scape de ancheta antitrust din cazul Teams
Rusia a amenințat Ucraina cu „război etern” în timpul negocierilor de pace
Rusia a amenințat Ucraina cu „război etern” în timpul negocierilor de pace
Emmanuel Macron atrage atenția că situația din Fâșia Gaza este „intolerabilă”
Emmanuel Macron atrage atenția că situația din Fâșia Gaza este „intolerabilă”
Enigma: Codul „de neînfrânt” s-ar prăbuși astăzi în fața unui simplu laptop
Enigma: Codul „de neînfrânt” s-ar prăbuși astăzi în fața unui simplu laptop
James Harrison, prima persoană care a creat o mașină de făcut gheață și un frigider viabile din punct de vedere comercial
James Harrison, prima persoană care a creat o mașină de făcut gheață și un frigider viabile din punct de vedere comercial
Natacha Rambova, iubita lui Rudolph Valentino. Balerină, designer de costume de film și singurul egiptolog de la Hollywood
Natacha Rambova, iubita lui Rudolph Valentino. Balerină, designer de costume de film și singurul egiptolog de la Hollywood
Câte minute de somn pierdem din cauza substanțelor toxice din plastic?
Câte minute de somn pierdem din cauza substanțelor toxice din plastic?
Podcastul care dezgroapă SECRETELE LUI MIHAI EMINESCU. Alin Comșa: „N-avea ce mânca!” | ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE
Podcastul care dezgroapă SECRETELE LUI MIHAI EMINESCU. Alin Comșa: „N-avea ce mânca!” | ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE
Somnul ajută creierul să se pregătească pentru viitor. Iată cum
Somnul ajută creierul să se pregătească pentru viitor. Iată cum
Academia Atlantykron omagiază 44 de ani de la zborul în spațiu al cosmonautului Dumitru-Dorin Prunariu
Academia Atlantykron omagiază 44 de ani de la zborul în spațiu al cosmonautului Dumitru-Dorin Prunariu
Oamenii de știință au calculat peste cât timp se va sfârși Universul
Oamenii de știință au calculat peste cât timp se va sfârși Universul
S-ar fi descoperit o posibilă cauză pentru pana de curent din Spania și Portugalia
S-ar fi descoperit o posibilă cauză pentru pana de curent din Spania și Portugalia
Danemarca ar putea renunța la o interdicție veche de 40 de ani privind energia nucleară
Danemarca ar putea renunța la o interdicție veche de 40 de ani privind energia nucleară
SUA și Qatar au semnat un acord Boeing de 200 de miliarde de dolari
SUA și Qatar au semnat un acord Boeing de 200 de miliarde de dolari
Ziua în care „fecioara din Orleans” a intrat în rândul sfinţilor
Ziua în care „fecioara din Orleans” a intrat în rândul sfinţilor
O influenceriță a fost împușcată mortal în timp ce era live pe TikTok
O influenceriță a fost împușcată mortal în timp ce era live pe TikTok