Home » D:News » Calea ferată de mare viteză, alternativă la transportul aerian. Iată planurile îndrăznețe

Calea ferată de mare viteză, alternativă la transportul aerian. Iată planurile îndrăznețe

Publicat: 16.07.2022

Liderii industriei feroviare europene s-au întâlnit la Lyon, Franța, la sfârșitul lunii trecute, pentru a-și schița noua viziune ambițioasă pentru un sistem feroviar expansiv, ultramodern și de mare viteză.

Calea ferată propusă ar fi ca o pânză de păianjen între fiecare oraș important din UE, oferind o alternativă durabilă – și la fel de eficientă – la industria aeriană foarte neprietenoasă cu mediul, acoperind aceeași distanță în aproximativ același timp cu zborurile pe distanțe scurte.

„Deși s-au realizat multe până acum – Paris-Lyon, Milano-Roma, Barcelona-Madrid, Berlin-München sunt toate povești naționale de succes pentru transportul feroviar – este nevoie de mult mai mult dacă obiectivele ambițioase ale European Green Deal și Smart and Sustainability Mobile Energy Strategy vor să fie îndeplinite”, a declarat Alberto Mazzola, director executiv al Comunităţii Căilor Ferate Europene, potrivit Futurism.

Probleme legate de poluare

Planul amplu prezentat la Lyon urmărește să tripleze kilometrii de linii feroviare europene existente până în 2050. Dar, deși acest lucru poate fi crucial pentru îndeplinirea obiectivelor climatice ale UE, criticii nu sunt convinși că este de fapt fezabil.

Potrivit Comisiei Europene, transporturile sunt responsabile pentru aproximativ un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră ale UE. Călătoriile rutiere și aviația sunt, consecutiv, primii doi emițători de gaze cu efect de seră din acel sector, în timp ce transportul feroviar este considerat pe scară largă ca o alternativă mult mai ecologică la ambele.

După cum a menționat Mazzola, Europa se mândrește deja cu mai multe sisteme de trenuri extinse, cu toate acestea, cele mai multe dintre acestea sunt concentrate pe piața internă. Lucrurile devin complicate atunci când sunt implicate mai multe țări. Cheltuielile vertiginoase și reglementările conflictuale pot provoca tensiuni, obstacole birocratice pândind aproape la fiecare colț.

„Trenul Misterios”

Căile ferate europene au suferit, de asemenea, un impact financiar brutal în timpul pandemiei, numărul de călători scăzând la minime istorice în ultimii doi ani. Scepticii rămân neconvinși că industria feroviară va îndeplini de fapt aceste obiective destul de înalte.

„Din păcate, am auzit totul înainte și sună ca și cum căile ferate supralicitează din nou”, a declarat Jon Worth, un militant pentru transportul feroviar transfrontalier, pentru CNN. Există câteva caravane remarcabile între țări – tunelul Mânecii și calea Thalys, de exemplu – care ar putea fi văzute ca precedente de speranță pentru a sfida barierele birocratice și financiare.

Dar deocamdată va trebui să așteptăm și să vedem. Conceptul este cu siguranță ambițios, dar dacă se va întâmpla, ar putea face niște lucruri incredibile atât pentru oameni, cât și pentru mediu.

Vă mai recomandăm și:

Cipru a reintrodus măștile de protecție la o lună după ce le-a eliminat

De ce avea T. Rex brațe mici? Descoperirea unui nou dinozaur gigantic ar putea desluși misterul

Extratereștrii ar putea folosi comunicațiile cuantice pentru a vorbi prin spațiul interstelar

Astronomii au descoperit cea mai rapidă stea care călătorește în jurul unei găuri negre

Vlad Constantin Voinea
Vlad Constantin Voinea
Vlad a făcut parte din echipa site-ului Descoperă.ro între februarie și august 2022, fiind pasionat de subiecte asociate cu știința, tehnologia, istoria și geopolitica. Vlad este specializat în managementul crizelor si prevenirea conflictelor, fiind absolvent al Universității Naționale ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Electricitatea a fost observată cum curge „ca un lichid” în metale ciudate
Electricitatea a fost observată cum curge „ca un lichid” în metale ciudate
ANALIZĂ EXCLUSIV pentru DESCOPERĂ.ro – Petre Roman: Un secol al lumii românești faţă în faţă cu Europa sau despre cât de greu este să învingi incertitudinea acumulată în istorie
ANALIZĂ EXCLUSIV pentru DESCOPERĂ.ro – Petre Roman: Un secol al lumii românești faţă în faţă cu Europa sau ...
Panouri solare versus împădurire: care strategie combate mai eficient încălzirea globală?
Panouri solare versus împădurire: care strategie combate mai eficient încălzirea globală?
După o absență de peste 50 de ani, americanii se întorc pe Lună
După o absență de peste 50 de ani, americanii se întorc pe Lună
Aerul poluat de pe autostrăzi crește tensiunea arterială
Aerul poluat de pe autostrăzi crește tensiunea arterială
O substanță găsită în Ozempic ajută dependenții de alcool, spun cercetătorii
O substanță găsită în Ozempic ajută dependenții de alcool, spun cercetătorii
Test de cultură generală. Care e cel mai lung cuvânt din lume?
Test de cultură generală. Care e cel mai lung cuvânt din lume?
Cum a început timpul și cum se va sfârși?
Cum a început timpul și cum se va sfârși?
Adevărata poveste a crimelor Națiunii Osage, spusă după un secol. Detaliile odioase ale unuia dintre cele mai prospere triburi din SUA
Adevărata poveste a crimelor Națiunii Osage, spusă după un secol. Detaliile odioase ale unuia dintre cele mai prospere ...
Constituţia din Transilvania care i-a marginalizat pe români mai bine de 150 de ani
Constituţia din Transilvania care i-a marginalizat pe români mai bine de 150 de ani
ONU transmite că legile anti-LGBTQ+ împiedică eliminarea HIV și SIDA
ONU transmite că legile anti-LGBTQ+ împiedică eliminarea HIV și SIDA
Un mic bar din Irlanda de Nord a eclipsat toate reclamele de Crăciun
Un mic bar din Irlanda de Nord a eclipsat toate reclamele de Crăciun
„Cea mai bătrână mamă din Africa” a născut gemeni. Ce vârstă are?
„Cea mai bătrână mamă din Africa” a născut gemeni. Ce vârstă are?
Băncile americane fac milioane de dolari din vânzarea de credite pe care clienţii nu le pot rambursa
Băncile americane fac milioane de dolari din vânzarea de credite pe care clienţii nu le pot rambursa
Am putea folosi găurile negre ca baterii reîncărcabile sau reactoare nucleare?
Am putea folosi găurile negre ca baterii reîncărcabile sau reactoare nucleare?
Robert De Niro are întotdeauna ceva de făcut. „Cu cât îmbătrânești, cu atât știi mai multe”
Robert De Niro are întotdeauna ceva de făcut. „Cu cât îmbătrânești, cu atât știi mai multe”
Ce se întâmplă în corpul uman atunci când mâncăm prea mult?
Ce se întâmplă în corpul uman atunci când mâncăm prea mult?
Mersul cu o viteză mai mare de 4 km/h, asociat cu un risc redus de diabet de tip 2
Mersul cu o viteză mai mare de 4 km/h, asociat cu un risc redus de diabet de tip 2