Home » D:News » Calea ferată de mare viteză, alternativă la transportul aerian. Iată planurile îndrăznețe

Calea ferată de mare viteză, alternativă la transportul aerian. Iată planurile îndrăznețe

Publicat: 16.07.2022

Liderii industriei feroviare europene s-au întâlnit la Lyon, Franța, la sfârșitul lunii trecute, pentru a-și schița noua viziune ambițioasă pentru un sistem feroviar expansiv, ultramodern și de mare viteză.

Calea ferată propusă ar fi ca o pânză de păianjen între fiecare oraș important din UE, oferind o alternativă durabilă – și la fel de eficientă – la industria aeriană foarte neprietenoasă cu mediul, acoperind aceeași distanță în aproximativ același timp cu zborurile pe distanțe scurte.

„Deși s-au realizat multe până acum – Paris-Lyon, Milano-Roma, Barcelona-Madrid, Berlin-München sunt toate povești naționale de succes pentru transportul feroviar – este nevoie de mult mai mult dacă obiectivele ambițioase ale European Green Deal și Smart and Sustainability Mobile Energy Strategy vor să fie îndeplinite”, a declarat Alberto Mazzola, director executiv al Comunităţii Căilor Ferate Europene, potrivit Futurism.

Probleme legate de poluare

Planul amplu prezentat la Lyon urmărește să tripleze kilometrii de linii feroviare europene existente până în 2050. Dar, deși acest lucru poate fi crucial pentru îndeplinirea obiectivelor climatice ale UE, criticii nu sunt convinși că este de fapt fezabil.

Potrivit Comisiei Europene, transporturile sunt responsabile pentru aproximativ un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră ale UE. Călătoriile rutiere și aviația sunt, consecutiv, primii doi emițători de gaze cu efect de seră din acel sector, în timp ce transportul feroviar este considerat pe scară largă ca o alternativă mult mai ecologică la ambele.

După cum a menționat Mazzola, Europa se mândrește deja cu mai multe sisteme de trenuri extinse, cu toate acestea, cele mai multe dintre acestea sunt concentrate pe piața internă. Lucrurile devin complicate atunci când sunt implicate mai multe țări. Cheltuielile vertiginoase și reglementările conflictuale pot provoca tensiuni, obstacole birocratice pândind aproape la fiecare colț.

„Trenul Misterios”

Căile ferate europene au suferit, de asemenea, un impact financiar brutal în timpul pandemiei, numărul de călători scăzând la minime istorice în ultimii doi ani. Scepticii rămân neconvinși că industria feroviară va îndeplini de fapt aceste obiective destul de înalte.

„Din păcate, am auzit totul înainte și sună ca și cum căile ferate supralicitează din nou”, a declarat Jon Worth, un militant pentru transportul feroviar transfrontalier, pentru CNN. Există câteva caravane remarcabile între țări – tunelul Mânecii și calea Thalys, de exemplu – care ar putea fi văzute ca precedente de speranță pentru a sfida barierele birocratice și financiare.

Dar deocamdată va trebui să așteptăm și să vedem. Conceptul este cu siguranță ambițios, dar dacă se va întâmpla, ar putea face niște lucruri incredibile atât pentru oameni, cât și pentru mediu.

Vă mai recomandăm și:

Cipru a reintrodus măștile de protecție la o lună după ce le-a eliminat

De ce avea T. Rex brațe mici? Descoperirea unui nou dinozaur gigantic ar putea desluși misterul

Extratereștrii ar putea folosi comunicațiile cuantice pentru a vorbi prin spațiul interstelar

Astronomii au descoperit cea mai rapidă stea care călătorește în jurul unei găuri negre

Vlad Constantin Voinea
Vlad Constantin Voinea
Vlad a făcut parte din echipa site-ului Descoperă.ro între februarie și august 2022, fiind pasionat de subiecte asociate cu știința, tehnologia, istoria și geopolitica. Vlad este specializat în managementul crizelor si prevenirea conflictelor, fiind absolvent al Universității Naționale ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE
Cele mai căutate joburi în 2025. Ce domeniu i-a atras cel mai mult pe români?
Cele mai căutate joburi în 2025. Ce domeniu i-a atras cel mai mult pe români?