Nestle va reduce 16.000 de locuri de muncă, reprezentând 5,8% din cei aproximativ 277.000 de angajați ai companiei, a anunțat joi noul CEO Philipp Navratil.
Măsura face parte dintr-un efort de reducere a costurilor și de recâștigare a încrederii investitorilor, cea mai mare companie de produse alimentare ambalate din lume ridicându-și ținta de economii la 3 miliarde de franci elvețieni (3,77 miliarde de dolari) până la sfârșitul anului 2027, relatează Reuters.
Acesta este primul demers major al lui Navratil de la preluarea funcției de CEO, în contextul în care compania încearcă să reducă costurile și să oprească scăderea prețului acțiunilor.
Navratil a declarat că reducerea va include 12.000 de locuri de muncă pentru angajații cu funcții administrative în următorii doi ani, plus o reducere suplimentară de 4.000 de angajați ca parte a inițiativelor în curs de desfășurare în domeniul producției și al lanțului de aprovizionare.
„Lumea se schimbă, iar Nestle trebuie să se schimbe mai repede”, a declarat CEO-ul.
Nestle a trecut printr-o perioadă fără precedent de turbulențe manageriale. Navratil l-a înlocuit pe Laurent Freixe, care a fost concediat în septembrie din funcția de director executiv din cauza unei relații nedivulgate cu un subordonat direct. Președintele Paul Bulcke a demisionat mai devreme pentru a-i face loc fostului șef al Inditex, Pablo Isla, două săptămâni mai târziu.
Acțiunile Nestle au crescut cu aproximativ 8% la începutul tranzacționării după anunțul restructurării.
Producătorul elvețian de batoane de ciocolată KitKat, cafea Nespresso și condimente Maggi a raportat o creștere a vânzărilor organice de 4,3% în al treilea trimestru, depășind estimările analiștilor de 3,7%.
O creștere reală internă de 1,5% – o măsură a volumului vânzărilor – a fost cu mult peste așteptările analiștilor de 0,3%. Creșterea vânzărilor a fost determinată de prețurile mai mari la cafea și produse de cofetărie.
Analiștii Bernstein au scris că rezultatele trimestriale „alimentează focul transformării”, numind reducerea numărului de angajați o „surpriză semnificativă”.
Nestle se confruntă cu tarifele de import din SUA, costuri crescute și un nivel ridicat al datoriei, sporind presiunea din partea investitorilor. Tarifele de import ale SUA, care au crescut cu 39% pentru produsele elvețiene în august, reprezintă un obstacol, deși cea mai mare parte a vânzărilor companiei în SUA sunt fabricate local.
Navratil a declarat că stimularea creșterii conduse de volumul vânzărilor este prioritatea principală. „Promovăm o cultură care adoptă o mentalitate orientată spre performanță, care nu acceptă pierderea cotei de piață și în care câștigul este recompensat”, a spus acesta.
Compania a declarat că sunt în curs de desfășurare revizuiri strategice ale afacerilor cu apă și băuturi premium, precum și ale mărcilor de vitamine și suplimente cu creștere redusă și marjă mică.
China a reprezentat un obstacol, directorul financiar Anna Manz declarând că Nestle s-a concentrat prea mult pe distribuție și nu suficient pe creșterea cererii consumatorilor. „Corectăm acest lucru și consolidăm distribuția, făcând-o mai eficientă, în timp ce creăm această cerere a consumatorilor”, a explicat aceasta.
Nestle și-a menținut previziunea pentru 2025, estimând că creșterea organică a vânzărilor se va îmbunătăți față de 2024 și o marjă de profit operațional de bază de 16% sau mai mult. Cea mai mare parte din economiile de 3 miliarde de franci elvețieni urmează să fie realizată în 2026-2027, cu economii de 700 de milioane de franci elvețieni preconizate pentru întreg anul 2025.