Home » D:News » Materia prima a biocombustibililor ameninta mediul

Materia prima a biocombustibililor ameninta mediul

Publicat: 21.05.2008
Tarile care se intrec in producerea biocombustibilului au o noua tema de gandire: se pare ca anumite soiuri de plante sunt invazive, fapt care poate dezechilibra serios mediul, sustine un raport prezentat in cadrul unei conferinte O.N.U. pe tema biodiversitatii.

Autorii studiului au recomandat formarea unor comisii de supraveghere a soiurilor de plante cultivate special in aceste scopuri, ca si controlul acestora.
“Pericolul speciilor invazive este destul de mare. Ele se afla la baza disparitiei multor soiuri de plante, pot reprezenta un risc pentru sanatatea umana, iar costurile controlului migratiei lor se pot ridica la cateva miliarde de dolari”, sustine Sarah Simons, director al Global Invasive Species Program.

O astfel de specie este trestia uriasa (Arundo donax), planta nativa din vestul Asiei, dar care a invadat America Centrala si de Nord.
Folosit la fabricarea biocombustibililor, trestia uriasa absoarbe multa apa in cresterea sa si este in acelasi timp foarte inflamabila, crescand riscul producerii incediilor.
Producerea si controlarea acestor specii costa 1.4 trilioane anual, aproximativ 5 procente din economia globala.