Home » D:News » Animalele evolueaza pentru a infrunta incalzirea globala

Animalele evolueaza pentru a infrunta incalzirea globala

Publicat: 26.09.2008
Nu toate animalele vor avea de suferit de pe urma incalzirii globale si a modificarilor climatice majore care ameninta Terra, declara cercetatorii de la Queen's University din Belfast. Acestia au descoperit faptul ca fitoplanctonul din nordul Atlanticului se adapteaza rapid in fata noilor schimbari climaterice.

Miliarde de exemplare de Calanus finmarchicus, o specie de plancton din Oceanul Atlantic raspund cu repeziciune eectelor incalzirii globale, la fel cum au facut si in urma cu 18.000 de ani, in timpul ultimei Ere Glaciare. Cercetatorii au observat ca specimenele, nu mai mari de cativa milimetri, se deplaseaza rapid catre nord pentru a putea mentine o populatie numeroasa si pentru a putea mentine o variabilitate genetica sanatoasa.

„Variabilitatea genetica a acestor minuscule creaturi este de-a dreptul extraordinara si sugereaza faptul ca aceste animale pot depasi schimbarile majore de clima. Putem afirma cu siguranta ca daca Calanus finmarchicus nu poate evolua, asta ar echivala cu o castrofa la nivel global. Ganditi-va numai cate specii de pesti se hranesc cu asemenea vietati”, declara Jim Provan, unul dintre cercetatorii implicate in proiect.

Sursa:EurekAlert