Home » D:News » Astronomii au descoperit cea mai fierbinte planeta

Astronomii au descoperit cea mai fierbinte planeta

Publicat: 20.10.2008
WASP-12b, planeta descoperita recent de astronomii americani din cadrul NASA, reprezinta cea mai fiebinte exoplaneta cunoscut pana in prezent. Temperatura de la suprafata sa este de circa 2 200 de grade Celsius.

Planeta mai are o alta proprietatea interesanta, anume aceea de a orbita in jurul astrului sau in decursul unei singure zi. Comparativ, planeta cea mai “iute” din sistemul nostru solar, Mercur, orbiteaza in jurul Soarelui doar o data la 88 de zile. WASP-12b este o planeta gazoasa, care are de 1,5 ori masa lui Jupiter fiind, in acelasi timp, de doua ori mai mare decat aceasta. Acest astru orbiteaza la o distanta de 870 ani lumina de Terra, si este cu atat mai speciala cu cat impinge la maxim limita in privinta apropierii unei stele fata de planeta de unde este originara, fara a fi distrusa de aceasta.

“WASP-12 b este deosebit de interesanta pentru stiinta, pentru ca am ajuns la un nivel de studiu al exoplanetelor unde aflam lucruri noi in fiecare zi” afirma Don Pollacco astronom in cadrul Queen’s University din Irlanda de Nord. Planeta este atat de fierbinte incat temperatura sa se apropie de cea a unor stele tipice. WASP-12b nu este totusi o stea deoarece masa sa nu este indeajuns de mare pentru a gazdui reactiile termo-nucleare care definesc stelele in acceptiune astronomica. Descoperirea stelei WASP-12b a fost anuntata in mod public in decursul lunii aprilie a acestui an, insa precizarea cum ca acesta este cea mai rapida si fierbinte exoplaneta a fost confirmata pe data de 11 octombrie, in cadrul intalnirii anuale a Diviziei Societatii Astronomice Americane pentru Stiinte Planetare, precizeaza, Leslie Hebb, astronomul care facut descoperirea.

Sursa : Live Science