Home » D:News » Descoperirea care va schimba viaţa elevilor: „Efectul este echivalent cu 6 luni de studii”

Marius Comper 11.26.2012
Un nou studiu efectuat în Danemarca a ajuns la concluzia că elevii care depun efort fizic înainte de a merge la şcoală se concentrează mai bine în timpul orelor.

Cercetătorii afirmă că mersul la şcoală pe jos sau cu bicicleta poate fi o metodă excelentă pentru a îmbunătăţi concentrarea elevilor la ore. Studiul efectuat de experţii de la Universităţile Copenhaga şi Aarhus a descoperit că elevii care au fost transportaţi cu maşina la şcoală sau care au ajuns acolo cu ajutorului transportului în comun au obţinut scoruri mai scăzute la testele de concentrare decât copiii care veneau la şcoală pe jos sau cu bicicleta.

Cercetarea a fost efectuată pe 19.527 de elevi cu vârste între 5 şi 19 ani. Participanţii au răspuns la un chestionar ce cuprindea întrebări referitoare la alimentele consumate şi la activitatea fizică pe care aceştia o efectuau.

Niels Egelund, co-autorul studiului, a ajuns la o concluzie surprinzătoare: „Exerciţiul fizic ce are loc atunci când un elev merge pe jos la şcoală se reflectă în nivelul de concentrare înregistrat patru ore mai târziu”.

Oamenii de ştiinţă nu se aşteptau la acest rezultat. Prin acest studiu, cercetătorii doreau să afle care este influenţa micului dejun asupra nivelului de concentrare la şcoală.

„Rezultatele au arătat că micul dejun şi prânzul au un impact asupra nivelului de concentrare, însă acesta este mic în comparaţie cu cel pe care îl are activitatea fizică înainte de ore”, a explicat Egelund.

Egelund a declarat că abilităţile unui copil din clasa a III-a care merge cu bicicleta la şcoală sunt „la fel de bune ca acelea ale unui elev cu jumătate de an mai avansat în studii”.

„Majoritatea oamenilor cunosc sentimentul de înviorare ce apare după efortul fizic, însă este surprinzător să descoperim că efectul este atât de mare”, a declarat Egelund.