Prima pagină D:News

Enigma celei mai stralucitoare supernove

Redactia Descopera.ro | 11.15.2007 | ● Vizualizări: 102
Enigma celei mai stralucitoare supernove     supernova, soarele, 2006 gy + zoom
Galerie foto (1)

Pentru a explica aparitia celei mai stralucitoare supernove observate vreodata au fost lansate doua noi ipoteze. Supernova 2006 gy a devenit vizibila in septembrie 2006, intr-o galaxie indepartata, la distanta de 240 ani-lumina de Pamant.

Explozia a fost de 100 de ori mai puternica decat pentru o supernova obisnuita, ceea ce a dus la concluzia ca trebuie sa fie vorba despre o stea enorma, de 100 de ori mai grea decat Soarele.

Doi astronomi olandezi de la Universitatea din Amsterdam au afirmat ca explozia a fost provocata de o coliziune in lant la nivel cosmic: zeci de stele masive s-au ciocnit intre ele, rezultand un corp ceresc de dimensiuni uriase, care in cele din urma a explodat, lasand in urma sa o gigantica gaura neagra.

In schimb, o echipa de astronomi de la Universitatea din California, SUA, avanseaza o alta explicatie: dupa opinia lor, ar fi fost vorba despre o succesiune de explozii, la intervale scurte, petrecute in corpul unei singure stele, foarte mari, ceea ce a generat o cantitate colosala de energie. Totusi, dupa calculele astronomilor americani, steaua nu s-a dezintegrat, inca, pentru a forma o gaura neagra; acest eveniment s-ar putea petrece peste aproximativ 10 ani.

Sursa: New Scientist