Home » D:News » Obezitatea este cauzată de o bacterie intestinală, anunţă cercetătorii din China

Autor: Maria Olaru 12.19.2012
Obezitatea la oameni ar putea fi cauzată, mai curând, de o infecţie bacteriană decât de lipsa de efort fizic, mâncatul prea mult sau genetică, susţine un nou studiu revoluţionar caree poate avea implicaţii profunde în medicină.

Studiul a fost realizat în China pe o perioadă de 8 ani, timp în care oamenii de ştiinţă au vrut să afle mai multe informaţii referitoare la legătura dintre obezitate şi bacteriile intestinale.

În urma cercetării, specialiştii din Shanghai au identificat o anumită bacterie umană care este legată de obezitate. Testele au fost realizate pe şoareci cărora le-a fost inoculată bacteria. După un timp, li s-a comparat creşterea în greutate cu cea a altor şoareci cărora nu li se administrase această bacterie. Aceştia din urmă nu au înregistrat creşteri în greutate chiar dacă au avut o dietă bogată în grăsimi şi nu au făcut exerciţii fizice.

Bacteria cunoscută sub numele de  enterobacter încurajează corpul să producă, să stocheze şi să nu consume grăsime, prin dereglarea metabolismului şi a genelor care controlează în mod normal aceste procese.

Mai mult, bacteria enterobacter elimină substanţe chimice numite endotoxine care cauzează rezistenţa la insulină şi o absorbţie mai lentă a glucozei din sânge, după masă. Din această cauză pacienţilor le ia mai mult până îşi dau seama că au mâncat de ajuns.

„Dacă obezitatea este cauzată de o bacterie, atunci ea poate fi infecţioasă şi contractată de la un factor de mediu necunoscut sau de la un părinte. Până la urmă s-ar putea să nu ţină de comportament”, a declarat dr. David Weinkove, de la Universitatea Durham.

Weinkove a adăugat că această cercetare a făcut un prim pas în acest domeniu, lucru care ar putea permite dezvoltarea unor noi medicamente ce ar putea trata obezitatea.

Profesorul Zhao Liping, autorul studiului susţine că obezitatea morbidă ar putea fi tratată cu o dietă specială, o metodă mai ieftină şi mai eficientă decât operaţiile chirurgicale.

Într-o altă etapă a studiului, echipe de cercetători din Shanghai a hrănit o persoană, care suferea de obezitate morbidă, cu o dietă creată pentru a inhiba bacteria enterobacter. După 23 de săptămâni, subiectul pierduse în greutate 29% din masa corporală. De asemenea, în timpul testelor, subiectul nu a realizat niciun fel de exerciţii fizice.

Prof. Zâno a declarat că o astfel de pierdere în greutate determinată de această dietă este o premieră. Înafara faptului că pacientul a slăbit, el s-a vindecat de diabet, hipertensiune arterială şi steatoză hepatică.

Sursa: FT