Home » D:News » Care este viteza gravitaţiei? Cercetătorii chinezi au găsit răspunsul!

Care este viteza gravitaţiei? Cercetătorii chinezi au găsit răspunsul!

Publicat: 29.12.2012
Cercetătorii chinezi au anunţat că deţin dovezi care susţin teoria conform căreia gravitaţia călătoreşte cu viteza luminii.

De-a lungul multor ani de experimente, oamenii de ştiinţă au încercat să măsoare viteza gravitaţiei, dar puţini au reuşit să găsească metode valide.

Prin observarea a 6 eclipse solare totale şi inelare şi a mareelor lunisolare, cercetătorii de la Institutul de Geologie şi Geografie din cadrul Academiei Chineze de Ştiinţă au descoperit că formula newtoniană pentru calcularea mareelor lunisolare include un factor relevant pentru propagarea gravitaţiei.

Mareele solare se referă la mici schimbări realizate la suprafaţa Terrei sub acţiunea gravitaţiei exercitată de Lună şi Soare.

Pe baza acestor informaţii, cercetătorii au descoperit că forţa gravitaţională eliberată de Soare şi cea înregistrată de staţiile de pe Pământ nu călătoresc la aceeaşi viteză, diferenţa de timp dintre ele fiind egală cu cea necesară luminii să ajungă de la Soare până la staţiile de observare de pe Pământ.

Specialiştii au admis că staţiile de observare au fost localizate în apropierea oceanelor, ceea ce nu excludea posibilitatea ca influenţa mareelor ar fi putut să fie destul de puternică încât să interfereze cu rezultatele. Din acest motiv, ei au realizat observaţii separate şi de la alte două staţii din Tibet şi Xinjiang, două zone situate destul de departe de oceane.

Prin aplicare noilor informaţii asupra ecuaţiei de propagare a gravitaţiei, cercetătorii au descoperit că viteza gravitaţiei este de aproximativ 0,93 – 1,05 x viteza luminii, cu o eroare relativă de 5 procente, dovedind astfel că gravitaţia călătoreşte cu viteza luminii.

Sursa: People Daily