Home » D:News » NASA ne dă o veste bună: „Noile calcule arată că Apophis nu se va ciocni de Terra în 2036”

Marius Comper 01.11.2013
Oamenii de ştiinţă din cadrul Jet Propulsion Laboratory, un laborator al NASA, au anunţat că riscul ca asteroidul Apophis să lovească Pământul cu ocazia „vizitei” sale din 2036 este mult mai mic decât se credea până acum. Cercetătorii au folosit informaţiile noi obţinute cu ocazia trecerii asteroidului pe lângă Terra în cursul acestei săptămâni pentru a actualiza traiectoria acestuia.

Atunci când asteroidul Apophis a fost descoperit în 2004, cercetătorii au anunţat că există un risc de 2,7% ca acesta să se ciocnească de Pământ în 2029. Ulterior, datele obţinute în urma studierii amănunţite a asteroidului au dus la eliminarea acestui risc, dezvăluind însă existenţa unui risc de 1 la 250.000 ca Apophis să se ciocnească de Terra pe 13 aprilie 2036.

Acum, specialiştii NASA au descoperit că riscul unui impact în 2036 este mai mic decât se credea.

„Folosind noi date obţinute de observatoarele Magdalena Ridge şi Pan-STARRS, alături de datele oferite de Goldstone Solar System Radar, am ajuns la concluzia că riscul unui impact al asteroidului Apophis cu Terra în 2036 este de 1 la 1.000.000. Aşadar, putem elimina posibilitatea unei ciocniri”, a comentat Dan Yeomans, managerul programului Near-Earth Object din cadrul NASA. „De acum, singurul interes pe care cercetătorii îl vor avea faţă de asteroidul Apophis va fi unul pur ştiinţific”, a adăugat cercetătorul.

Pe 13 aprilie 2029, Apophis va stabili un record pentru un asteroid de asemenea dimensiuni (roca măsoară 325 de metri în diametru), trecând o distanţă de doar 31.300 de kilometri de suprafaţa Pământului.

Mult mai curând, un asteroid mai puţin cunoscut va trece şi mai aproape de Pământ. Pe 15 februarie anul acesta, 2012 DA14, un asteroid cu un diametru de 40 de metri, va „călători” la mai puţin de 30.000 de kilometri de suprafaţa Pământului, adică mai aproape decât sateliţii geostaţionari.

Specialiştii NASA afirmă că, în foarte scurt timp, programul dedicat detectării asteroizilor periculoşi pentru Terra va fi mai eficient ca niciodată. „Pe măsură ce noi telescoape sunt inaugurate, cele vechi sunt upgradate, iar metodele de calcul prin care stabilim orbitele asteroizilor devin mai bune, viaţa în programul Near-Earth Object Observations nu va fi niciodată plictisitoare”, a concluzionat Yeomans.

Sursa: NASA