Home » D:News » Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături

Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături

Autor: Maria Olaru 06.11.2013
Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături
Culoarea roşie ne influenţează în mod ciudat inconştientul. Cercetări recente au sugerat că ea poate creşte nivelul de atractivitate al unei persoane, având totodată capacitatea de a-i determina pe profesori dă evalueze mult mai dur lucrările şi chiar să îi îndrume pe oameni să se vaccineze împotriva bolilor cu transmitere sexuală.

Acum pe această listă putem adăuga şi faptul că roşul îi poate convinge pe bărbaţi să plătească mai mult chiar şi pentru aşa-zisele produse reduse. 

„Consumatorii de sex masculin percep reducerile ca fiind mai mari atunci când preţurile sunt scrise cu roşu, comparativ cu situaţiile în care sunt scrise cu negru. Atunci când bărbaţii văd preţurile scrise cu roşu, ei au o atitudine pozitivă, percepându-le ca fiind mult mai mici decât în realitate”, au notat autorii studiului. 

Într-un experiment, 163 de absolvenţi ai unei facultăţi de afaceri au fost rugaţi să îşi imagineze că sunt nevoiţi să utileze un apartament. Apoi, participanţii au primit o o broşură în care se găseau 3 prăjitoare de pâine şi 2 cuptoare cu microunde. Jumătate dintre participanţi au văzut o broşură în care preţurile erau scrise cu cerneală neagră, în timp ce restul participanţilor au primit o broşură în care preţurile erau trecute în roşu. 

Ulterior, participanţii au fost rugaţi să evalueze dacă magazinul chiar le oferea nişte discounturi veritabile şi apoi să descrie starea emoţională pe care o simţeau în acest motiv (dacă erau fericiţi, mulţumiţi, încântaţi). 

Rezultatele au indicat că „bărbaţii percep preţurile ca fiind mai scăzute atunci când sunt scrise cu roşu. În schimb, această tendinţă nu s-a constatat şi în rândul femeilor”. Această percepţie pare să fie determinată de emoţii. Bărbaţii care au văzut preţurile scrise cu roşu au declarat că au experimentat mai multe emoţii pozitive, comparativ cu restul subiecţilor. 

Într-un alt experiment realizat pe 152 de studenţi, participanţii au declarat atât nivelul lor de cunoştinţe legate de prăjitoare de pâine şi cuptoare cu microunde, cât şi „interesul de a învăţa despre aparatele de bucătărie”. Apoi, la fel ca în cazul de mai sus ei au fost împărţiţi în două grupuri şi au primit cele două tipuri de broşuri. 

Din nou, diferenţa de percepţie a preţului a fost evidenţiată, doar că de data aceasta ea a fost mai mare în rândul bărbaţilor care aveau un nivel scăzut de cunoştinţe legate de aparatele electrocasnice. 

Prin urmare, această a doua cercetare demonstrează că „puterea” culorii roşii se manifestă atunci când bărbaţii nu se pricep foarte bine la domeniul în care fac cumpărăturile. 

Morala acestor cercetări ar fi că nu trebuie să vă trimiteţi partenerii de sex masculin să cumpere lucruri de care ei nu sunt interesaţi sau despre care nu ştiu prea multe, deoarece ei sunt dispuşi să plătească mult mai mult pe aceste produse decât ar trebui. 

Sursa: Pacific Standard

Cele mai noi articole
Cum va fi vremea în decembrie: Temperaturi mai ridicate decât normalul perioadei
Cum va fi vremea în decembrie: Temperaturi mai ridicate decât normalul perioadei
O scădere cu 60% a vânzărilor Huawei în Europa de Vest
O scădere cu 60% a vânzărilor Huawei în Europa de Vest
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
O specie preistorică de rechin descoperită recent avea un maxilar de „coșmar”. Cum funcționa
O specie preistorică de rechin descoperită recent avea un maxilar de „coșmar”. Cum funcționa
Cercetătorii au creat un virus care atacă cancerul, dar nu afectează celulele sănătoase
Cercetătorii au creat un virus care atacă cancerul, dar nu afectează celulele sănătoase
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cercetătorii au dezvoltat un RMN portabil
Cercetătorii au dezvoltat un RMN portabil
Oswald Spengler și „Declinul Occidentului”
Oswald Spengler și „Declinul Occidentului”
Un studiu pe șoareci a dus la identificarea unui tratament promițător pentru infarctul miocardic
Un studiu pe șoareci a dus la identificarea unui tratament promițător pentru infarctul miocardic
Aproape 100 de balene au murit după o eșuare în masă în Insulele Chatham din Pacific
Aproape 100 de balene au murit după o eșuare în masă în Insulele Chatham din Pacific
Algoritmii, la fel ca oamenii, pot fi ”păcăliți” de iluziile vizuale
Algoritmii, la fel ca oamenii, pot fi ”păcăliți” de iluziile vizuale
Electric Castle, primul festival din România care anunță artiștii așteptați pentru 2021
Electric Castle, primul festival din România care anunță artiștii așteptați pentru 2021
Agenţia Spaţială Europeană a încheiat un contract pentru a curăţa orbita Pământului
Agenţia Spaţială Europeană a încheiat un contract pentru a curăţa orbita Pământului
Mașinile electrice câștigă teren: Vânzările de vehicule verzi vor creşte anual cu 30% în următorii ani
Mașinile electrice câștigă teren: Vânzările de vehicule verzi vor creşte anual cu 30% în următorii ani
În marea cursă pentru vaccinul anti-Covid nu au fost incluși copiii
În marea cursă pentru vaccinul anti-Covid nu au fost incluși copiii
Politica externă a României în primul deceniu al secolului al XX-lea
Politica externă a României în primul deceniu al secolului al XX-lea
„Marea conjuncție”, întâlnirea excepțională dintre Jupiter și Saturn. Când are loc și cum putem vedea evenimentul rar
„Marea conjuncție”, întâlnirea excepțională dintre Jupiter și Saturn. Când are loc și cum putem vedea evenimentul rar
Top 10 specii de hominizi care au dispărut de-a lungul timpului
Top 10 specii de hominizi care au dispărut de-a lungul timpului