Prima pagină D:News

Primul pas spre nanodispozitivele medicale: pânza de păianjen cu nanotuburi de carbon

09.11.2013 | ● Vizualizări: 484
Pânza de păianjen este unul dintre cele mai puternice materiale întâlnite în natură     (Foto: Shutterstock.com) + zoom

Oamenii de ştiinţă din Statele Unite ale Americii au anunţat că au reuşit să acopere o pânză de păianjen cu nanotuburi de carbon, creând astfel o fibră care este super-puternică şi care este totodată conductor electric.

Firul obţinut de cercetătorii americani este de 3 ori mai puternic decât pânza de păianjen, una dintre cele mai puternice substanţe întâlnite în natură.

Cercetătorii afirmă că noul fir ar putea fi folosit în dispozitive medicale realizate la scară nanometrică.

În teste, prototipul a fost folosit pentru a monitoriza bătăile inimii şi ca piston, având capacitatea de a ridica o greutate uriaşă, de 35 de miligrame, folosind curent electric. De asemenea, folosind umiditatea, cercetătorii au reuşit să facă firul să se contracte ca un muşchi.

Studiul ce descrie inovaţia a fost publicat în jurnalul Nature Communications sub semnătura lui Eden Steven de la National High Magnetic Field Laboratory din Tallahassee, Florida.

Surse: AFP, Txchnologist