Prima pagină D:News

Care este cea mai bună metodă prin care putem combate stresul? Ştiinţa a aflat răspunsul

Teodora Nicolau 02.02.2014 | ● Vizualizări: 1093
Cea mai bună modalitate de a combate stresul este împărtăşirea experienţelor cu ceilalţi, iar cele mai bune rezultate sunt obţinute dacă la discuţie participă persoane care au trecut prin aceleaşi experienţe     (Foto: Shutterstock.com) + zoom
Galerie foto (1)

Cea mai bună modalitate de a combate stresul este împărtăşirea experienţelor cu ceilalţi, iar cele mai bune rezultate sunt obţinute dacă la discuţie participă persoane care au trecut prin aceleaşi experienţe, au arătat cercetătorii de la Universitatea din California, informează dailymail.co.uk.

Acest lucru se întâmplă deoarece împărtăşirea unei experienţe generatoare de stres cu o persoană aflată în aceeaşi stare emoţională "îi ajută pe oameni să se protejeze de stresul care, în general, însoţeşte experienţa tulburătoare", se afirmă în studiu.

Un studiu separat al Universităţii din Hawaii a demonstrat că stresul poate fi la fel de contagios ca o răceală şi că, de fapt, oamenii se pot "molipsi" de anxietăţile altora.

Astfel, oamenii se pot îmbolnăvi de "stres secundar" dacă, de exemplu, au un coleg care se plânge tot timpul pentru lucruri lipsite de importanţă sau îşi petrece întreaga zi exprimându-şi nemulţumirea.



În cadrul studiului efectuat de Universitatea din California, 52 de absolvente de facultate au fost împărţite în grupuri de câte două şi rugate să susţină un discurs, în acest timp fiind înregistrate de cercetătorii Şcolii de afaceri Marshall a Universităţii Southern California.

Înainte de fiecare discurs, o parte din participantele la experiment au fost rugate să discute cu cercetătorii şi cu partenerele de studiu modul în care se simt în legătură cu discursul. În acelaşi timp, celorlalte participante li s-a spus să nu discute despre sentimentele lor.

Nivelurile de cortizon, denumit şi hormonul stresului, au fost măsurate înainte, în timpul şi după discursul fiecărei participante.

Cercetătorii au descoperit că nivelurile de stres erau semnificativ mai reduse când participantele au avut posibilitatea să discute modul în care se simţeau în legătură cu discursul respectiv. Nivelul de stres a înregistrat cea mai mare scădere când participantele au discutat cu partenera de studiu despre temerile comune referitoare la discursul pe care urmau să îl susţină.

"Închipuiţi-vă că faceţi parte dintr-o echipă care lucrează la un proiect important, care este o situaţie potenţial stresantă. Dar posibilitatea de a discuta cu un coleg care are un profil emoţional asemănător contribuie la reducerea experienţei stresante", a afirmat Sarah Townsend, coordonatoarea studiului, publicat în revista Social Psychological and Personality Science.

Scopul acestor cercetări este acela de a-i ajuta pe oamenii din medii culturale diferite să comunice mai bine la locul de muncă.

Surse: Mediafax, Daily Mail, USC Marshall

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI