Home » D:News » „Ceara” din urechi dezvăluie mai multe despre noi decât ne-am putea dori. Ce au descoperit cercetătorii (VIDEO)

Publicat: 17.02.2014
Cerumenul ar putea ajuta la identificarea etniei unei persoane, la stabilirea stării de sănătate a acesteia şi ar putea chiar arăta ce alimente a consumat persoana respectivă, se arată într-un studiu realizat de oamenii de ştiinţă americani, potrivit dailymail.co.uk.

Oamenii de ştiinţă de la Monell Center, din SUA, spun că substanţa ar putea chiar dezvălui informaţii despre orientarea sexuală şi starea de sănătate a unei persoane.

De asemenea, cercetătorii spun că ar putea fi dezvoltate noi teste pentru a stabili identitatea oamenilor, iar etnia lor ar putea fi identificată printr-o simplă analiză a urechii.

Cercetările noastre anterioare au arătat că mirosurile axilei pot transmite o mare cantitate de informaţii despre un individ, inclusiv identitatea personală, genul, orientarea sexuală şi starea de sănătate. Noi credem că este posibil ca cerumenul să conţină informaţii asemănătoare„, a spus autorul studiului, George Preti.

Echipa de cercetători a folosit chimia analitică pentru a identifica prezenţa compuşilor producători de miros din cerumenul uman.

Astfel, oamenii de ştiinţă au descoperit, de exemplu, că anumite cantităţi din aceşti compuşi diferă între indivizii de origine est-asiatică şi caucazieni.

Cercetările sugerează că cerumenul uman, o secreţie corporală ce poate fi obţinută cu uşurinţă, ar putea fi o sursă de informaţii personale, au spus oamenii de ştiinţă.

Depozitul de ceară din urechi, cunoscut ştiinţific sub denumirea de cerumen, este un amestec de secreţii de la glandele sudoripare cu substanţe grase secretate de glandele sebacee.

Interesul lui Preti pentru cerumen a apărut în urma descoperirii faptului că o mică schimbare într-o genă – numită ABCC11 – are legătură cu mirosul axilei şi cu faptul dacă o persoană secretă un cerumen umed sau uscat.

Pentru a determina dacă cerumenul are un miros caracteristic, oamenii de ştiinţă au colectat substanţa de la 16 bărbaţi sănătoşi: opt caucazieni şi opt din Asia de est.

Fiecare mostră a fost pusă într-un flacon, care a fost încălzit uşor timp de 30 de minute, pentru a determina eliberarea de molecule cunoscute sub numele de compuşi organici volatili, mulţi dintre aceşti având un anumit miros. Apoi, în flacon a fost introdus un dispozitiv absorbant pentru a colecta compuşii organici volatili şi au fost folosite tehnici speciale pentru analizarea acestora.

Analiza a arătat că 12 compuşi organici volatili au fost prezenţi în cerumenul tuturor bărbaţilor. Cu toate acestea, cantitatea de compuşi organici volatili a fost diferită în funcţie de etnia indivizilor, caucazienii înregistrând o cantitate mai mare de 11 din cei 12 compuşi organici volatili, spre deosebire de cei din Asia de est.

În esenţă, am putea obţine informaţii despre apartenenţa etnică a unei persoane pur şi simplu uitându-ne în urechea ei„, au spus cercetătorii.

În viitor, urmează să fie efectuate şi alte studii pentru a examina aceste posibilităţi.

Surse: Mediafax, Daily Mail, Monell