Home » D:News » Ce sunt de fapt celebrele „piramide” şi Chipul de pe Marte? (VIDEO)

Ce sunt de fapt celebrele „piramide” şi Chipul de pe Marte? (VIDEO)

Publicat: 04.06.2014
Pentru a demonta teoria celor care susţin că pe Marte există piramide şi alte forme de relief care ar fi de fapt creaţia unor extratereştri, Stuart Robbins a realizat un clip în care prezintă argumentele matematice împotriva acestora.

Celebrele „anomalii de pe Marte”, formaţiuni care seamănă cu un un chip de om sau cu nişte piramide, sunt simple forme de relief şi nu au structura clară, organizată a unor construcţii special gândite.

Richard Hoagland şi alţi adepţi ai teoriei sale au susţinut că formaţiunile ar fi fost realizate de extratereştri, pentru că au anumite forme geometrice.

Potrivit lui Robbins, totul este doar o iluzie, iar noile imaginii obţinute cu regiunea Cydonia, unde se află aceste forme de relief, demonstrează că relieful este natural, nimic construit de vreo civilizaţie extraterestră.

Regiunea Cydonia se află în emisfera nordică a planetei Marte, iar unii experţi cred că aici a fost cândva un ocean.

Zona a fost fotografiată prima dată de sondele spaţiale Viking 1 şi Vinking 2, aflate pe orbita planetei. Una din aceste prima imagini, realizată pe 25 iulie 1976, a arătat o formă ciudată de relief, care semăna foarte bine cu un chip uman.

Ulterior, alte sonde spaţiale au fotografiat Planeta Roşie, oferind imagini la o rezoluţie mult mai bună. Este vorba de Mars Global Surveyor (1997-2006), Mars Reconnaissance Orbiter (lansat în 2006) şi Mars Express (lansat în 2003).

Fotografiile oferite de aceastea au demonstrat că celebrul Chip este de fapt o iluzie optică formată printr-un joc de lumini şi umbre.