Home » D:News » Adevărul despre „regula celor 5 secunde”. Ce riscăm dacă mâncam un aliment scăpat pe jos?

Publicat: 28.06.2014
După ce un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Aston a sugerat că alimentele care au fost scăpate pe jos timp de doar 5 secunde pot fi mâncate fără riscuri, un expert contrazice studiul.

Potrivit lui Jorge Parada, director medical la Infection Prevention and Control Program din cadrul Loyola University Health System, orice alimente care cade pe jos este automat contaminat cu bacterii.

Tipul şi cantitatea microbilor care ajung astfel pe aliment diferă în funcţie de produsul care a fost scăpat pe jos şi de suprafaţa pe care a căzut, spune el.

Jorge  Parada declară că şi atunci când vrem să curăţăm o bucată de carne care a căzut pe jos, de exemplu, nu vom reuşi mare lucru. Desigur, vorm reduce cantitatea de bacterii nocive, dar tot vor rămâne destul de multe pentru a ne îmbolnăvi.

Pentru ca o persoană să se îmbolnăvească este nevoie să ingereze aproximativ 10.000 de bacterii. Numărul bacteriilor care pot ajunge pe un aliment căzut pe jos în doar 5 secunde este de doar 1.000 de bacterii.

Totuşi, există un risc: poate un microb este mult mai agresiv, sau poate sistemul digestiv al unei persoane este mai sensibil, spune Parada.

Este la fel ca în cazul unei arsuri: o simplă atingere poate provoca o arsură puternică.

Alimentul poate fi contaminat şi în funcţie de caracteristicile sale. De exemplu, o bucată de brânză se va contamina mai mult ca o bomboană, explică Parada.

În privinţa teoriei conform căreia copiii trebuie expuşi la bacterii pentru a-şi întări sistemul imunitar, expertul spune că nimeni nu ar trebui să-ţi lase copilul, în mod intenţionat, să mănânce alimente contaminate.

O dietă echilibrată, somnul suficient şi mişcarea sunt ingredientele unui sistem imunitar sănătos, nu mâncarea plină de bacterii, avertizează el.

Declaraţia lui Parada vine după ce în luna martie un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Aston a sugerat că regula celor 5 secunde este valabilă, iar un aliment care a stat pe jos cel mult 5 secunde nu este periculos pentru sănătate.