Home » D:News » NASA şi agenţia spaţială indiană au semnat două acorduri de cooperare. Vor avea misiuni comune pe Marte

10.01.2014
Charles Bolden, directorul Agenţiei spaţiale americane, şi K. Radhakrishnan, omologul său de la Agenţia spaţială indiană, au semnat marţi două acorduri de cooperare spaţială ce prevăd lansarea unui satelit comun de monitorizare a Terrei şi un studiu despre viitoarele misiuni comune pe Marte.

Satelitul NASA-ISRO (după numele celor două agenţii spaţiale citate) sau Nisar, care ar trebui să fie lansat în 2020, va permite realizarea unor observaţii şi măsurători foarte detaliate ale unora dintre cele mai complexe fenomene de pe planeta noastră, precum perturbaţiile ecosistemelor, erupţiile vulcanice, topirea gheţarilor, seisme şi tsunami, informează AFP.

Un grup de studiu comun ce vizează misiunile pe Marte va încerca să identifice şi să implementeze obiectivele ştiinţifice şi tehnologice pe care NASA şi ISRO le au în comun în ceea ce priveşte explorarea planetei roşii.

Acest grup se va reuni o dată pe an pentru a programa activităţile comune pentru cele două ţări, inclusiv o potenţială cooperare între NASA şi ISRO pentru viitoarele misiuni pe Marte, precizează un comunicat.

NASA şi ISRO au plasat fiecare un vehicul spaţial, de curând, pe orbita planetei roşii. Sonda americană Maven, prima care va observa atmosfera lui Marte, a sosit la destinaţie pe 21 septembrie, în timp ce sonda indiană MOM, prima trimisă de această ţară asiatică spre planeta roşie, s-a plasat pe orbita marţiană pe 23 septembrie.

NASA şi ISRO cooperează deja în domeniul spaţial în virtutea unui acord-cadru încheiat în 2008.