Home » D:News » Ce RISCĂ angajaţii care lucrează prea mult timp aşezaţi

Ce RISCĂ angajaţii care lucrează prea mult timp aşezaţi

Publicat: 15.09.2015
Sedentarismul - şi îndeosebi timpul petrecut în poziţia şezând - poate fi extrem de nefast pentru sănătatea mentală, provocând anxietate - este concluzia la care a ajuns o echipă de cercetători australieni de la Deakin University din Melbourne, care s-a ocupat de legătura dintre sedentarism şi anxietate.

Se ştie deja de multă vreme că un număr mare de ore petrecute şezând dăunează sănătăţii fizice, contribuind la apariţia unor tulburări cronice (cardiovasculare şi metabolice), şi că practicarea unei activităţi fizice nu atenuează complet acest impact. Este motivul pentru care se recomandă celor care lucrează mult în această poziţie să se ridice cel puţin o dată pe oră şi să meargă puţin.

Cercetătorii australieni au comparat rezultatele a circa zece studii anterioare, desfăşurate pe zeci de mii de persoane, arătând că „rezultatele sugerează o asociere între timpul petrecut în poziţia şezând şi riscul apariţiei unor tulburări anxioase”, relatează passionsante.be. Oamenii prezintă o serie întreagă de simptome, de la dificultatea de a-şi controla îngrijorarea, exagerarea unor probleme minore, excesul de vigilenţă, la lipsă de concentrare, tensiune musculară, oboseală, somn tulburat.

Oamenii de ştiinţă le recomandă celor care lucrează timp îndelungat în poziţia şezând să se ridice regulat pentru a-şi dezmorţi picioarele, să iasă la aer la ora prânzului (masa nu trebuie servită la birou) şi să facă puţină mişcare la sfârşitul zilei, încheie passionsante.be.