Home » D:News » După 10 ani, un eveniment astronomic excepţional are loc în nopţile care urmează. Ce veţi vedea pe cer – VIDEO

Publicat: 03.11.2015
Numeroasele fenomene astronomice din luna octombrie vor continua să se petreacă în viitorul apropiat. Unul dintre cele mai importante evenimente de acest gen va fi ploaia de meteori taurizi, observabilă pe parcursul acestei săptămâni.

Specialiştii anunţă că în nopţile următoare va fi vizibil un număr însemnat de meteori, care vor străluci pe cer, cu condiţia ca acesta să nu fie înnorat. Ultimul eveniment de o asemenea intensitate a avut loc în urmă cu 10 ani.

În mod obişnuit, ploaia de meteori taurizi poate fi observată în fiecare an, pe parcursul unei săptămâni, din perioada lunilor septembrie-decembrie. Fenomenul are loc în momentul în care materia lăsată în urmă de cometa Encke intră în contact cu suprafaţa atmosferei planetei noastre. Pe parcursul acestui impact, specialiştii au observat particule care se ciocnesc de atmosfera Terrei cu o viteză de 105.000 km/h. Intensitatea şocului este, însă, destul de scăzută, în comparaţie cu efectele ploii de meteori taurizi.

În această săptămână se vor desfăşura două fenomene de acest tip. Ploile vor cădea atât la nivelul emisferei nordice, cât şi a celei sudice ale Terrei. Meteorii vizibili în partea de nord vor fi vizibili pe 5 şi 6 noiembrie, iar cei din sud vor atinge intensitatea luminoasă maximă pe 11 şi 12 noiembrie.
În fiecare dintre aceste zile, amatorii de fenomene astronomice se vor putea bucura de condiţii meteorologice favorabile observării bolţii cereşti. De exemplu, pe data de 5 noiembrie, luna nu va răsări până după miezul nopţii. Astfel, observarea meteorilor taurizi nu va fi blocată de apariţia astrului selenar. Vizibilitatea meteorilor se va îmbunătăţi treptat, pe măsură ce luna va părăsi cerul nopţii.

Cei care doresc să observe ploaia de meteori sunt îndemnaţi să privească spre constelaţia Taurului, unde taurizii îşi au originea. Ploile se vor desfăşura atât în partea de sud a acesteia, cât şi în nord.

Ploaia de meteori taurizi este cu atât mai fascinantă cu cât specialiştii cred că materia din care aceasta este formată nu provine doar de la cometa Encke, ci ar putea face parte dintr-un corp ceresc cu un volum mult mai mare.

Ziua în care Orientul şi Occidentul s-au despărţit pentru totodeauna din punct de vedere religios
Câți dintre români evită să se bucure din plin de vară pentru că nu sunt mulțumiți de cum arată
Anunțul neașteptat făcut de fratele mai mic al lui Michael Schumacher
„O eroare fundamentală de securitate” a permis atacatorului să se apropie suficient de Donald Trump
Astronomii au măsurat viteza deformării Căii Lactee
Pentru prima dată, au fost găsite niveluri alarmante de fibră de sticlă în lanțul trofic
„Apus de soare”. Moartea lui Barbu Ştefănescu Delavrancea
Luke Perry, cel mai iubit actor din Beverly Hills, 90210. „Nu sunt James Dean. Și nimeni altcineva nu este”
Shannen Doherty: „Nu am terminat cu viața. Nu am terminat cu iubirea. Nu am terminat cu lucrurile pe care mai am să le fac”
Motivul pentru care meteorologii nu zboară în serile de vară
Ana Maria Păunescu, declarații tulburătoare despre Adrian Păunescu: „Eu am în permanență o comunicare cu el!” | ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE
Blocați în spațiu: NASA și Boeing tot nu știu când vor reveni pe Pământ astronauții capsulei Starliner
Test de cultură generală. Care este diferența dintre viespe și albină?
Ultimele 12 luni au marcat cea mai caldă perioadă înregistrată vreodată pe Pământ