Home » D:News » Riscul la care te supui dacă stai prea mult pe scaun

Riscul la care te supui dacă stai prea mult pe scaun

Publicat: 07.04.2016
Stai prea mult pe scaun? Află că asta îţi poate aduce o înrăutăţire a stării de sănătate şi, implicit, riscul de a întâmpina o moarte prematură.

Efectul acestui lucru, pe care de multe ori este greu să îl evităm având în vedere specificul general al locurilor de muncă din ziua de astăzi, poate fi prevenit prin desfăşurarea activităţii şi în picioare şi prin mici pauze de minimă activitate fizică.

Cercetătorii au folosit un chestionar pe care l-au răspândit în 54 de ţări, pentru a analiza timpul mai lung de trei ore pe care îl petrec oamenii stând pe scaun. Aceste date au fost corelate cu informaţii privitoare la numărul de locuitori al ţărilor respective şi rata de mortalitate. Studiul a fost publicat în American Journal of Preventive Medicine.

Mai mult de 60% dintre oamenii din întreaga lume petrec mai mult de trei ore pe zi stând pe scaun, iar cercetătorii au calculat că acest obicei este motivul principal pentru 433.000 de decese pe an, înregistrate în perioada 2002 – 2011.

Oamenii de ştiinţă au estimat că media timpului petrecut pe scaun în rândul ţărilor analizate este de 4,7 ore pe zi. Dacă acest timp ar fi redus cu 50%, atunci s-ar simţi o scădere cu 2,3 procente în ceea ce priveşte numărul deceselor.

Asocierea dintre timpul petrecut stând pe scaun şi mortalitate se menţine chiar şi în cazul în care, după o zi petrecută pe scaun la birou, persoana face exerciţii fizice.

„Există lucruri pe care le putem face. Putem sta în picioare, putem să ne ridicăm de pe scaun ca să mergem să bem apă, în loc să ţinem apa pe birou sau, pur şi simplu, să ne ridicăm de pe scaun din când în când. Statul în picioare fără alte eforturi fizice rezultă într-un salt important în ceea ce priveşte energia”, a explicat Leandro Rezende, unul dintre autorii studiului.