Home » D:News » De ce nu ne putem odihni într-un pat care nu este al nostru

De ce nu ne putem odihni într-un pat care nu este al nostru

Publicat: 01.05.2016
Un studiu nou arată că motivul pentru care nu ne putem odihni într-un loc nefamiliar se datorează unui instinct de supravieţuire rezidual, notează The Independent.

Doi oameni de ştiinţă de la Universitatea Brown din Statele Unite au studiat creierul unor oameni în timpul somnului şi au constatat că atunci când dormim într-un mediu nou doar jumătate din creier este adormit, cealaltă jumătate, emisfera stângă, rămânând activă.

Cercetătorii compară experimentul cu studiile efectuate pe unele mamifere marine, care au aceeaşi particularitate. Balenele şi delfinii au un sistem similar care le permite să reacţioneze imediat la ameninţări atunci când se trezesc.

“La unele mamifere marine doar o emisferă este adormită. De asemenea creierul nostru poate avea acelaşi sistem pe care îl au balenele sau delfinii”, a declarat Yuka Sasaki, unul dintre cercetători.

Experimentul a arătat că oamenii care au dormit într-un mediu nefamiliar au fost mai predispuşi să reacţioneze la “stimuli devianţi externi”, stimuli pe care creierul îi percepe ca pe o ameninţare într-un mediu nou, ca de exemplu lătratul unui câine sau traficul exterior.