Home » D:News » De ce apare chelia. Explicaţia care poate conduce la rezolvarea acestei probleme

Autor: Mihaela STOICA 05.31.2017
O nouă cauză a apariţiei cheliei a fost descoperită accidental de oamenii de ştiinţă americani într-o încercare de a găsi o soluţie pentru stimularea creşterii părului din nou la persoanele care au rămas fără el. Cercetătorii studiau rolul pe care îl joacă celulele anti-inflamatorii ale sistemului imunitar în sănătatea pielii în general.
Potrivit The Independent, oamenii de ştiinţă au reuşit să elimine, temporar, celulele T din piele în testele pe şoareci de laborator, care au fost înainte raşi pentru ca efectele să poată fi observate.

Astfel, oamenii de ştiinţă au descoperit ceva neaşteptat. Părul lor nu mai creştea la loc, scrie Gândul.

Până acum se credea că celulele stem sunt responsabile de creşterea părului după ce acesta a fost îndepărtat, însă echipa de cercetători a reuşit să descopere adevăratele celule responsabile cu acest lucru, respectiv celulele anti-inflamatorii T.

„Foliculii piloşi se regenerează constant. Atunci când un fir de păr cade, întregul folicul pilos trebuie să crească din nou. Acest lucru a fost considerat până acum rezultatul unui sistem complex în care sunt implicate celulele stem, însă, odată cu acest studiu, concluzionăm că celulele T sunt esenţiale în acest proces de regenerare a părului. Dacă acest tip de celulă a sistemului imunitar dispare din organism, atunci părul nu mai creşte”, a explicat unul dintre oamenii de ştiinţă care au condus studiul.

Astfel, cercetătorii cred că lipsa celulelor T este responsabilă şi de boala imunitară, alopecia areată, care conduce căderea părului în anumite zone, însă cred că lipsa aceleiaşi celule este motivul care duce la apariţia cheliei.

Până acum, celulele T aveau, potrivit oamenilor de ştiinţă, rolul de a regla sistemul imunitar, spunându-i acestuia când să atace şi când să stea liniştit. Atunci când ele sufereau anumite modificări, conduceau la apariţia alergiei la alune sau la alte substanţe dăunătoare sau făceau ca sistemul imunitar să atace organismul.

Cercetătorii cred că această descoperire este un pas important care va conduce la descoperirea unor tratamente eficace pentru regenerarea părului chiar şi la persoanele cu chelie.