Home » D:News » Un nou studiu spulberă cea mai frecventă scuză pe care persoanele obeze o folosesc

Un nou studiu spulberă cea mai  frecventă scuză pe care persoanele obeze o folosesc
Publicat: 15.01.2018
Un studiu de amploare al cercetătorilor de la Harvard, care a durat 20 de ani, a scos la iveală că nu numai cauzele genetice nu împiedică slăbirea, ci şi faptul că persoanele care au o istorie a obezităţii în familie slăbesc mai eficient, în ciuda acestei predispoziţii genetice de îngrăşare.

Savanţii au aflat că cei predispuşi genetic au fost capabili să îşi îmbunătăţească indicele de masă corporală cu 70% mai bine decât restul, scrie Telegraph.

Studiul a fost publicat recent în British Medical Journal şi a monitorizat aproape 14.000 de oameni între anii 1986 şi 2006.

Specialiştii cred că regimul alimentar opreşte predispoziţia genetică la nivel molecular.

Dr. Louisa Ells de la Teeside University din Middlesbrough, care a examinat lucrarea, a precizat că „predispoziţia genetică nu este o piedică pentru controlarea greutăţii şi nu este o scuză pentru sănătate precară şi politici de sănătate”.

Obezitatea este o tulburare complexă care implică un amestec de gene şi influenţa mediului.

Studiile precedente au arătat că dietele cu cantităţi ridicate de zahăr şi mâncăruri prăjite pot amplifica asocierile genetice cu creşterea în greutate.

Primele gene asociate cu îngrăşarea au fost descoperite în urmă cu 10 ani, iar de atunci au fost descoperite peste 100 de gene de acest fel.

Între 40 şi 44% dintre oameni au varianta genei FTO, iar aproximativ 16% au două copii, ceea ce îi face cu 70% mai predispuşi la a deveni obezi.

Noul studiu este primul care examinează interacţiunile pe termen lung dintre calitatea dietei şi predispoziţia genetică la obezitate.

Peste 2 miliarde de oameni suferă de obezitate sau sunt supraponderali