Home » Știință » Gena călătorului: Cercetătorii au descoperit de ce unii oameni sunt mai aventuroşi

Publicat: 05.03.2015
Unii oameni nu simt nevoia să iasă din casă. Se mulţumesc să rămână în oraşul din care provin, le place canapeaua de acasă şi cartierul în care locuiesc. Aţii nu pot sta într-un loc. Oamenii de ştiinţă susţin că ei s-ar putea să fi fost ”programaţi” în acest fel, mai exact, să aibă ”gena călătorului”.

Nevoia inerentă de a călători poate fi asociată cu o singură genă, derivată din gena DRD4, asociată cu nivelul de dopamină din creier.

Gena în sine, cunoscută ca DRD4-7R, a fost supranumită ”gena călătorului” deoarece este corelată cu o curiozitate şi o agitaţie mai ridicată. În viaţa reală, purtătorii acestei informaţii genetice au un lucru în comun – plăcerea de a călători.

Dacă presupunem că originea rasei umane este în Africa, cercetătorul Chaunsheng Chen susţine că ”forma DRD4-7R a genei este mai predispusă să apară în societăţi unde oamenii au migrat mai departe faţă de originea africană”. Practic, Chen spune că eşti mai predispus să fii purtător al acestei gene dacă locuieşte mai departe de Africa.

Un alt om de ştiinţă, David Dobb, spune că purtătorii acestei gene ”sunt mai predispuşi să-şi asume riscuri, să exploreze locuri noi, idei controversate, să experimenteze cu mâncăruri, relaţii, droguri sau oportunităţi sexuale”.

Alţi cercetători sunt mai sceptici în legătură cu capacitatea unei gene de a fi responsabilă pentru atât de multe lucruri.

”Genetica nu funcţionează aşa. Nu pot simplifica ceva atât de complex, cum ar fi dorinţa oamenilor de a exploara, la o singură genă”, a precizat Kenneth Kidd de la Universitatea Yale.

Sursă: Elite Daily