Home » D:News » Virusurile sunt pretutindeni, poate chiar şi în spaţiu

Virusurile sunt pretutindeni, poate chiar şi în spaţiu

Publicat: 03.02.2018
Virusurile sunt printre cele mai abundente şi puţin înţelese entităţi biologice de pe Pământ. Însă ar putea exista şi în spaţiu.

Conform profesorul Ken Stedman, din cadrul Universităţii Portland, agenţiile spaţiale ar trebui să cerceteze existenţa virusurilor în mostrele de lichid prelevate de pe lunile lui Jupiter şi Saturn. Conform Science Daily, astronomii ar trebui să dezvolte tehnologii pentru detectarea virusurilor în subteranul de pe Pământ sau Marte. De asemenea, conform specialiştilor ar trebui determinat dacă virusurile de pe Pământ pot supravieţui în spaţiu.

”A trecut mai bine de un secol de la descoperirea primelor virusuri,” afirmă Stedman. ”În al doilea secol al virologiei, am putea în sfârşit să ne axăm pe ceea ce s-ar putea afla în afara planetei noastre,” a adăugat el.

Virusurile descoperite pe Pământ au o vechime extrem de mare şi ar fi ajutat la apariţia vieţii şi la producerea tranziţiilor evolutive de pe Pământ. ”Cu ajutorul lucrării, sperăm să integrăm cercetările realizate asupra virusurilor cu cele din astrobiologie,” a declarat Stedman