Home » D:News » Un echipaj format din doi americani şi un rus s-a întors în siguranţă de pe Staţia Spaţială Internaţională

Descopera 03.01.2018
O capsulă spaţială care transporta doi astronauţi americani şi un cosmonaut rus de pe Staţia Spaţială Internaţională a aterizat, miercuri, în siguranţă în Kazahstan, după o misiune de cinci ani şi jumătate, a anunţat NASA, relatează agenţiile Reuters şi Tass.

Nava cosmică Soyuz MS-06 i-a adus înapoi pe Pământ pe Joe Acaba şi Mark Vande Hei, de la Administraţia Naţională Aeronautică şi Spaţială din SUA (NASA), şi pe Alexander Misurkin, de la Agenţia Federală Spaţială Rusă (Roscosmos), scrie Mediafax.

Capsula a aterizat în stepa acoperită de zăpadă din Kazahstan, la 146 de kilometri sud-est de oraşul Zhezkazgan, la ora locală 08.31 (04:31, ora României).

Potrivit autorităţilor, toţi cei trei călători în spaţiu se află într-o stare de sănătate bună. Pentru operaţiunea de recuperare a echipajului capsulei spaţiale, armata rusă a desfăşurat în aproximativ 250 de militari, 12 elicoptere Mil Mi-8, două avioane Antonov An-12 şi o aeronavă Antonov An-26.

Joe Acaba, Mark Vande Hei şi Alexander Misurkin vor fi înlocuiţi pe Staţia Spaţială Internaţională de către Andrew Feustel şi Richard Arnold (NASA) şi Oleg Artemiev (Roscosmos). Capsula lor spaţială va fi lansată la 21 martie de pe un cosmodrom din Kazahstan.

Staţia Spaţială Internaţională este amplasată pe orbită la o altitudine ce variază între 319,6 km şi 346,9 km. Ea poate servi ca spaţiu locuibil pentru un echipaj, post de comandă pentru operaţiuni pe orbită în jurul Pământului şi ca port de întâlnire şi acostare pentru mici nave spaţiale. Scopul pentru care a fost construită este studiul efectelor microgravitaţiei şi a menţinerii vieţii în spaţiu şi ca platformă de observaţie astronomică şi a Pământului.

În valoare de peste 100 de miliarde de dolari, Staţia Spaţială Internaţională este un proiect la care participă cinci mari agenţii spaţiale: NASA (Statele Unite ale Americii), RKA (Rusia), JAXA (Japonia), CSA (Canada) şi ESA (o asociaţie de mai multe ţări europene).