Prima pagină D:News

Care sunt beneficiile consumul de pâine în timpul dietei

Redactia Descopera.ro | 08.04.2018 | ● Vizualizări: 613

Se discută deseori despre avantajele consumului de pâine integrală. Dar care sunt acestea? E mai bine să mâncăm pâine albă sau integrală? Cu cât pâinea are un conţinut mai mare de făină integrală, cu atât are un index glicemic mai scăzut, fiind deci mai sănătoasă: nevoia de insulină şi riscul de diabet scad, însă apare acidoza. Dumneavoastră decideţi!

Grâul integral nu a fost cernut, deci nu i-a fost înlăturată, în măsură mai mică sau mai mare, coaja bobului. În făina albă rafinată (cernere de 45-55%) fără tărâţe, nu mai rămân elemente nutritive. Pâinea albă nu este recomandată, deoarece acidifiază şi deminineralizează. În plus, nu este uşor digerabilă şi poate determina chiar anumite tulburări digestive şi alte maladii, îndeosebi la nivel intestinal, printre care boala celiacă (legată de intoleranţa la gluten).
 
Este de dorit să alegeţi o pâine cu drojdie sau maia naturală şi s-o evitaţi pe cea cu drojdie chimică. În plus, pâinea albă are un indice insulinic uiriaş, de 100 (indicele insulinic măsoară tendinţa unui aliment de a stimula secreţia de insulină).
 
Pâine: avantaje pentru sănătate
Atuuri veritabile. Grâul integral (cu tot cu tărâţă) este folosit la fabricarea pâinii integrale, care conţine deci toţi nutriţienţii acestuia. Astfel, fibrele de celuloză digerabile hrănesc bacteriile fermentative de la nivelul colonului. Acestea  produc în schimb vitamine din complexul B (B3, B6 şi în special B12). Grâul integral conţine, de asemenea, proteine de calitate mai bună, glucide (mai ales amidon) şi mai multe minerale (potasiu, fosfor, calciu, sodiu, magneziu, fier, zinc, cupru, mangan şi seleniu).
 
Pâinea neagră
Cu un nivel de cernere de 85%, făina neagră păstrează o mare parte a tărâţei. Pâinea neagră conţine vitamine ( B1, B2, PP, D, E) numeroase minerale ( fosfor, magneziu, calciu, fier, cupru), aminoacizi şi enzime (diastaze).
 
Pâinea: beneficii nutriţionale
100 de g de pâine integrală acoperă 16% din necesarul zilnic de proteine, 88% din cel de glucide, 15% din cel de vitamine B3 şi B5, 39% din cel de sodiu, 21%  din cel de fier şi 8% din cel de calciu.
 
Continuarea pe CSID
 



 

 

Tag-uri: paine | consum | dieta | scadere | timp

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI