Home » D:News » Care sunt alimentele şi băuturile utile în cazul inflamaţiei

Care sunt alimentele şi băuturile utile în cazul inflamaţiei

Descopera 08.28.2018
Care sunt alimentele şi băuturile utile în cazul inflamaţiei
Inflamaţia cronică joacă un rol central în unele dintre cele mai sfidătoare boli ale timpului nostru: artrita reumatoidă, cancerul, bolile de inimă, diabetul, astmul şi chiar boala Alzheimer. Pe lângă tratamentul medicamentos, dieta joacă un rol important în inflamaţia cronică, deoarece bacteriile noastre digestive eliberează substanţe chimice care pot stimula sau suprima inflamaţia.

Bacteriile care ne populează intestinul variază în funcţie de produsele pe care le consumăm. Unele alimente încurajează creşterea acelor bacterii care stimulează inflamaţia, în timp ce altele alimentează creşterea bacteriilor care o suprimă. Iată care sunt ingredientele care pot face minuni pentru organismul nostru!

Uleiurile

Dacă nu ai început încă să găteşti cu ulei de măsline, acum este timpul! Este bogat în acid oleic, un acid gras omega-9 care ajută la reducerea inflamaţiei. Include în mediul tău uleiul vegetal, cum ar fi cel de măsline şi avocado. Utilizează uleiul de măsline extravirgin la gătit şi la salate. E bine pentru inima ta, dar şi pentru creierul tău.

Peştele

Carnea roşie şi-a câştigat o reputaţie proastă pentru un motiv. Este bogată în colesterol şi sare, care poate declanşa inflamaţia. Pentru a obţine proteine, optează pentru somon, ton, cod, conţin acizi graşi omega-3, care ajută, de asemenea, la reducerea inflamaţiei. Dacă îţi este, totuşi, poftă de o friptură, alege carnea de vită, care conţine acizi omega sănătoşi.

Usturoiul

Usturoiul are un gust atât de bun încât poţi uita că îţi schimbă respiraţia după ce îl consumi.  De asemenea, lucrează excelent pentru articulaţiile umflate. Combină usturoiul cu ierburile, iar preparatele vor avea un gust delicios. Ba mai mult, frunzele de mentă te pot ajuta să scapi de respiraţia urât mirositoare.