Prima pagină D:News

Care sunt avantajele şi dezavantajele dietei disociate

08.29.2018 | ● Vizualizări: 2375
Foto: arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

Organismul uman digeră în mod diferit carnea, lactatele, legumele, fructele şi cerealele. Dieta disociată se bazează tocmai pe acest principiu, pe un regim alimentar construit în funcţie de grupele alimentare.Iată care sunt paşii de la care nu ne putem abate dacă vrem să pierdem în greutate!

„E important să ştim că digestia carbohidraţilor se realizează într-un mediu alcalin, cu un PH mai mare de 7, pe când digestia proteinelor are nevoie de un mediu acid, cu un PH mai mic decât 7. Digestia devin mult îngreunată şi dificilă când combinăm alimentele.

Dietele disociate elimină această problemă, la o masă se vor consuma doar proteine sau carbohidraţi, iar stomacul va digera totul mai repede şi mai uşor’’, explică nutriţionistul Florin Ioan Bălănică pentru Ce se întâmplă, doctore!

Regula acestei diete: grupele alimentare nu se amestecă niciodată.



Dieta disociată: alimente permise

Ziua1 carne albă slabă: pui, curcan, peşte. Se gătesc la abur, la cuptor sau la grătar, nu se adăugă condimente.

Ziua 2 legume de orice fel , dar consumate crude, gătite la abur sau la cuptor, fără ulei şi condimente

Ziua 3 lactate: de preferat slabe în grăsimi – iaurt, lapte, brânză de vaci, telemea, specialităţi din brânză.

Ziua 4: toate fructele sunt permise, dar  evită citricele, deoarece pot cauza hiperaciditate şi balonare; fructele trebuie consumate crude, nu ai voie să adaugi zahăr sau siropuri.

Ziua 5 cereale: utile pentru tranzitul intestinal datorită aportului de fibre, cerealele sunt permise în orice prezentare: paste integrale, orez integral, tărâţe de ovăz, etc.

Ziua 6 ouă, fierte tari

Citeşte continuarea pe CSID.