Home » D:News » Imagini impresionante cu linia ferată din Munţii Alishan. Are peste 70 de kilometri şi a fost lansată în urmă cu 106 ani

Imagini impresionante cu linia ferată din Munţii Alishan. Are peste 70 de kilometri şi a fost lansată în urmă cu 106 ani

Imagini impresionante cu linia ferată din Munţii Alishan. Are peste 70 de kilometri şi a fost lansată în urmă cu 106 ani
Publicat: 23.09.2018
Un tren vopsit în roşu se deplasează prin Munţii Alishan din Taiwan, în timp ce alpiniştii şi sătenii îi salută pe pasagerii de la bord. Este o aventură cu rezonanţe în vremurile trecute, când transportul feroviar mai era încă fascinant. Într-un fel, aici a rămas la fel.

Trenul face turul vechii căi ferate din Pădurea Alishan, pe o distanţă de 71,4 kilometri. Aventura se desfăşoară în munţii taiwanezi Alishan, scrie Gândul.

Finalizată în 1912 sub ocupaţie japoneză, calea ferată din Pădurea Alishan era folosită pentru transportul chiparoşilor taiwanezi, copaci în pericol de dispariţie. După ce tăiatul pădurilor a fost interzis, trenul a rămas singurul mijloc de transport care îi duce pe oameni prin munţi.

Astfel, a devenit una din cele mai fascinante căi ferate istorice din lume, care taie munţii. Cea mai înaltă cale ferată din Taiwan se desfăşoară între oraşul Chiayi, de la o altitudine de 30 de metri, până în Chushan, unde altitudinea ajunge la 2.451 de metri.

Este cea mai înaltă linie ferată muntoasă din Asia, mai înaltă chiar decât linia himalayană Darjeeling, care face ascensiunea de la 100 metri la 2.200 metri, scrie CNN.

Multe aspecte ale căii feroviare Alishan au rămas ca acum 100 de ani. Traversele sunt realizate tot din lemn masiv şi conductorii trebuie să coboare din tren pentru a schimba macazul.

”Este mai uman, spre deosebire de maşinăriile moderne insipide”, spune Liao Yuan-chiao, conductor al trenului roşu.

Un pasionat de trenuri, Liao a demisionat din funcţia de lector în urmă cu şase ani pentru a deveni mecanic asistent pe tren, în Alishan Forest Railway.

”Îmi plac căile ferate, zgomotul motorului Diesel – poţi sesiza schimbarea sunetului când locomotiva îşi modifică viteza. Pare viu. Din fericire, linia ferată din Alishan nu a fost înlocuită cu trenuri electrice. E paradisul meu”, adaugă Liao.

 

”Turul” este una din încercările de revigorare şi conservare a liniei ferate din Alishan, întocmai ca mocăniţele româneşti, sub un management administrat prin AFRCH (Alishan Forest Railway and Cultural Heritage Office) din cadrul Biroului Forestier.

Citeşte continuarea şi vezi mai multe imagii în Gândul.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase