Prima pagină D:News

După ce a luat un antibiotic foarte cunoscut, un bărbat s-a ales cu un efect secundar sever şi extrem de rar

Alexandru Voiculescu | 10.09.2018 | ● Vizualizări: 974
Credit: 123Rf     + zoom
Galerie foto (1)

Oricât de înfricoşătoare ar suna, umblarea pe canalul unei rădăcini de măsea este o procedură des întâlnită în stomatologie. Dar pentru un bărbat de 60 de ani, procedura a dus la meningită. Chiar mai surprinzător, aceasta nu a apărut în urma unui malpraxis, precum utilizarea unui instrument care nu era steril, ci în urma administrării unui antibiotic.

La câteva zile după procedură, omul a ajuns la urgenţe în New Jersey cu febră, dureri de cap şi dureri de gât. A informat doctorii de vizita recentă la stomatolog şi a menţionat că dentistul său i-a spus să ia amoxicilină - un antibiotic des folosit - la câteva zile înaintea procedurii, scrie Live Science.

Având în vedere simptomele sale, doctorii au suspectat că are meningită, care este aproape întotdeauna cauzată de o infecţie. Aşadar, au început cu antibiotice, dar situaţia sa a devenit chiar mai gravă. Atunci au realizat doctorii că meningita sa poate apărea din cauza antibioticelor. Simptomele meningitei sunt declanşate nu de o infecţie, ci de un anume medicament, iar în acest caz, a fost vorba de amoxicilină.

„Un astfel de efect secundar este rar”, a precizat Maria Nagori, doctor la Geisinger Community Medical Center din Scranton, Pennsylvania, care a tratat pacientul. „Este atât de neobişnuit încât nu am mai auzit înainte despre acesta”, a adăugat Nagori. 



Până acum, au fost relatate în jur de doar 10 astfel de cazuri.

Nagori a prezentat cazul pe 4 octombrie la IDWeek, un simpozion al mai multor organizaţii unde se discută pe seama bolilor infecţioase. Cazul nu a fost încă descris într-un jurnal de specialitate.

Atunci când testele menite să depisteze mai multe infecţii au ieşit negativ, doctorii au oprit tratamentul cu antibiotice, bărbatul începând să se simtă mai bine. La o vizită ulterioară, se simţea şi mai bine, conform declaraţiilor lui Nagori.

Doctorii au aflat că bărbatul a mai avut meningită în trecut: o dată în 2011 şi altă dată în 2015. De fiecare dată, simptomele sale au apărut după ce a luat amoxicilină înainte de a merge la stomatolog. Dar pentru că omul a fost tratat la spitale diferite, iar acesta este un efect secundar rar, nimeni nu a făcut conexiunea între tratament şi meningită până la al treilea caz.

Mai mult, a reieşit că antibioticele nu erau necesare în tratarea canalului măselei. Nagori şi colegii săi au sfătuit pacientul să nu mai ia amoxicilină, iar în loc de acesta ar putea lua clindamicină.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

Posibil remediu împotriva celebrelor amibe care consumă ţesutul creierului

De ce se confundă meningita cu toxiinfecţia alimentară

FOTO. Caz medical rar şi extrem de grav. Cum un ghinion nu vine niciodată singur, un om care a supravieţuit muşcăturii unui rechin s-a ales cu o bacterie care îi consumă ţesutul

După ce un chiropractician i-a ajustat gâtul, o femeie a avut probleme cu vederea