Home » D:News » Care sunt avantajele dietei vegetariane

Care sunt avantajele dietei vegetariane

10.31.2018
Care sunt avantajele dietei vegetariane
L-am întâlnit pe celebrul medic Michael Hollie îniantea unui eveniment “Dinner with Doctor” organizat pntru a doua oară în România. Michael Hollie este iniţiatorul programului acestui concept prin care încearcă să educe oamenii cu privire la un lifestyle sănătos, fiind şi unul dintre consilierii medicali ai documentarului Eating you alive. Medicul susţine stilul de viaţă bazat exclusiv pe plante (whole plant based diet) şi crede cu tărie că acest tip de alimentaţie poate fi medicamentul “minune” care poate ajuta oamenii să amelioreze sau chiar să vindece boli precum diabetul, bolile de inimă şi, evident, obezitatea. Eu însămi fostă vegetariană, l-am întrebat pe medicul Michael Ollie care sunt avantajele acestui stil de viaţă pentru sănătatea noastră.
Ce se întâmplă doctore: Aş vrea să vă întreb cum vi se pare stilul de viaţă românesc, având în vedere că sunteţi pentru a doua oară la noi?
Dr. Michael Ollie: Foarte asemănător cu stilul de viaţă american, ceea ce nu este un compliment – mulţi români consumă mâncare procesată, fast-food şi din păcate acest lucru nu este deloc sănătos. Ca drept urmare suferă de obezitate, boli cardiace, diabet de tipul II şi multe alte boli cauzate de stilul de viaţă nesănătos.

C.S.Î.D.: Cum putem preveni diabetul?
M.O.: Diabetul nu constă neapărat într-o predispoziţie genetică, ci mai mult în stilul de viaţă. Este important să consumăm o dietă bazată pe legume şi fructe, să renunţăm la proteinele animale, alimentele procesate, fast-food. Pentru că eu consider că organismul nostru este conceput pentru a funcţiona cu acest tip de combustibil corespunzător.

C.S.Î.D.: De ce este bine să trecem la o dietă vegetariană? Care sunt argumentele?
M.O.: Să discutăm puţin despre modalitatea prin care proteinele din plante pot substitui proteinele animale. Practic, proteinele din plante pot fi găsite în cerealele integrale, fasole şi chiar în legume în general sau chiar câteva fructe. Aceste proteine sunt complete, nu le lipseşte absolut niciun aminoacid.

O persoană normală are nevoie de aprox. 40g-60g în funcţie de sex proteine/zi, ceea ce este foarte uşor de obţinut dintr-o dietă vegetariană într-o zi obişnuită. Ideea care vehiculează în jurul proteinelor animale este legată de faptul că acestea conţin IGF-1 (somatomedine) care sunt necesare creşterii, însă este important de reţinut faptul că pe măsură ce înaintăm în vârstă, nevoia acestor tipuri de proteine este din ce în ce mai redusă. Numeroase studii au corelat creşterea conţinutului de IGF-1 din organism cu creşterea ţesutului canceros, iar acesta este un motiv principal de a renunţa la dieta bazată pe proteine animale.

C.S.Î.D: Este adevărată teoria care vorbeşte despre faptul că devenim depresivi atunci când consumăm proteine animale, ca urmare a faptului că acestea au fost ucise? (teoria hormonului de stres)

M.O.: Da, este în totalitate adevărat acest lucru şi este explicat prin simplul fapt că pe măsură ce consumăm carne sau alimente animale creştem producţia hormonului de stres, ceea ce induce, în cele din urmă,  stări depresive. Atunci când facem tranziţia de la un stil de viaţă bazat pe o dietă cu proteine animale, corpul nostru se va detoxifia în profunzime de tot ceea ce i-am oferit nociv până în acel moment, şi uneori posibil să nu ne simţim bine la început, însă cu siguranţă beneficiile nu vor înceta să apară odată ce corpul se obişnuieşte cu tranziţia făcută.

Continuarea pe CSID