Home » D:News » 63% dintre românii aparţinând unei familii tradiţionale şi-ar dori să aibă o familie modernă

63% dintre românii aparţinând unei familii tradiţionale şi-ar dori să aibă o familie modernă

10.31.2018
63% dintre românii aparţinând unei familii tradiţionale şi-ar dori să aibă o familie modernă
Aproximativ 63% dintre românii care se declară ca aparţinând unei familii tradiţionale şi-ar dori să facă parte dintr-o familie modernă, iar procentul a rămas constant faţă de 2017, potrivit rezultatelor unui studiu realizat online, dat publicităţii marţi.
Mai mult de jumătate (56%) dintre români declară că fac parte dintr-o familie tradiţională, în timp ce 38% consideră că sunt membri ai unei familii moderne, relevă studiul realizat de iSense Solutions, desfăşurat online, în mediul urban, scrie Mediafax.
 
Moderne sunt familiile în care copiii au acces sporit la tehnologie (83% faţă de 35% în familiile tradiţionale), iar opiniile lor sunt considerate importante (86% faţă de 46% în familiile tradiţionale).
 
Mai mult, cheltuielile pentru educaţie sunt mai mari într-o familie modernă (52%) faţă de o familie tradiţională (45%). Părinţii dintr-o familie modernă investesc în educaţia lor privind acest rol (86% versus 45%), îşi supraveghează mai atent copiii (78% versus 38%), iar mai târziu îi încurajează pe aceştia să îşi aleagă singuri cariera (90% versus 48%).
 
De asemenea, într-o familie modernă, membrii îşi exprimă părerile, chiar dacă nu sunt de acord unii cu alţii (87% versus 48%), au loc discuţii cu copiii pe teme sensibile (cum ar fi naşterea, moartea, separarea – 85% versus 53%), iar membrii apelează la psiholog sau psihoterapeut fără teama de a fi stigmatizaţi (80% versus 23%).
 
Rolurile într-o familie modernă sunt împărţite în mod egal şi nu ţin cont de gen (80% versus 57% în familiile tradiţionale). Într-o familie modernă este mai comun ca membrii să locuiască într-o casă închiriată (17% versus 8%) şi părinţii să nu fie căsătoriţi (48% dintre cei din familiile moderne nu sunt căsătoriţi, comparativ cu 33% în familiile tradiţionale).
 
Prietenii au un rol însemnat în familiile moderne, 63% dintre membrii unei familii moderne considerând că aceştia sunt parte din familie, versus 46% în familiile tradiţionale.
 
Pe de altă parte, în familiile tradiţionale, bunicii joacă un rol mai important: copiii sunt crescuţi pe baza sfaturilor celor în vârstă (84% în familiile tradiţionale, versus 40% în familiile moderne), există o relaţie mai apropiată cu familia extinsă (88% tradiţional versus 51% modern), iar situaţiile în care copiii sunt crescuţi de bunici sunt mai frecvente (73% în familiile care se percep ca fiind tradiţionale versus 49% în familiile moderne).
 
Există percepţia că media veniturilor într-o familie modernă este mai ridicată decât într-o familie tradiţională (77% din familiile moderne sunt asociate cu o medie mai mare a veniturilor pe gospodărie faţă de 52% dintre familiile tradiţionale), însă acest lucru nu se verifică în realitate, media veniturilor familiilor din mediul urban fiind similară (4.939 lei în cazul familiei moderne şi 4.918 lei în cazul celei tradiţionale).
 
Resursele lor merg către articole de îmbrăcăminte (74% în familiile moderne, respectiv 66% în cele tradiţionale), produse IT şi electronice (66%, respectiv 60%), în călătorii (65%, respectiv 57%), educaţia copiilor (38%, respectiv 31%), artă şi cultură (45%, respectiv 39%), sport (28%, respectiv 17%).
 
„Studiind familiile moderne şi tradiţionale ne-am întrebat cum pot deveni brandurile mai dezirabile în comunicarea cu acestea? Am ajuns la concluzia că atât familiile moderne, cât şi cele tradiţionale «vibrează» şi sunt mai dispuse să cumpere în urma unor comunicări de brand în care taţii petrec timp cu copiii lor, familiile adoptă copii, mamele au şi un job full-time. Cei ce se consideră parte a unei familii moderne însă apreciază mai mult dacă brandul abordează în comunicare tema taţilor care îşi iau concediu de creştere a copilului, faţă de cei din familiile tradiţionale (42% versus 34%). Iar subiectul care îi îndepărtează de un brand, indiferent de tipul de familie din care fac parte, este acela al părinţilor plecaţi în străinătate şi care şi-au lăsat copiii în ţară”, afirmă Traian Năstase, Managing partner iSense Solutions.
 
Prezenţa cuplurilor de acelaşi sex este un subiect ce polarizează atunci când apare în comunicarea de brand: peste jumătate (52%) dintre cei ce aparţin unei familii tradiţionale nu ar cumpăra brandul respectiv (versus 28% în cazul familiilor moderne). În acelasi timp, 16% dintre cei ce aparţin familiilor moderne au declarat că ar fi mai înclinaţi să cumpere brandul respectiv (versus 6% dintre cei din familiile tradiţionale), iar 56% dintre cei din familiile moderne, respectiv 42% dintre cei din familiile tradiţionale sunt indiferenţi în faţa acestui subiect.
 
Studiul iSense Solutions a fost realizat online, pe un eşantion de 501 respondenţi din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani din mediul urban din România. Grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.
 

 

Cele mai noi articole
Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni. Cât mai durează frigul și când încep să crească temperaturile
Prognoza meteo pentru următoarele săptămâni. Cât mai durează frigul și când încep să crească temperaturile
Benjamin de Rothschild, moştenitorul imperiului bancar de Rothschild, a murit
Benjamin de Rothschild, moştenitorul imperiului bancar de Rothschild, a murit
Transparenţă şi Digitalizare pentru parcările din Bucureşti
Transparenţă şi Digitalizare pentru parcările din Bucureşti
O necropolă din perioada timpurie a Epocii Bronzului a fost descoperită în Bretania
O necropolă din perioada timpurie a Epocii Bronzului a fost descoperită în Bretania
Astronomii au descoperit un „super-Pământ” care este aproape la fel de vechi ca Universul
Astronomii au descoperit un „super-Pământ” care este aproape la fel de vechi ca Universul
Robotul făcut din gheață este pregătit să exploreze alte planete
Robotul făcut din gheață este pregătit să exploreze alte planete
Un algoritm AI poate ghici dintr-o singură fotografie orientarea politică a unei persoane
Un algoritm AI poate ghici dintr-o singură fotografie orientarea politică a unei persoane
Arabia Saudită vrea să construiască un oraș „în linie dreaptă” care nu va avea „mașini, străzi și emisii de carbon”
Arabia Saudită vrea să construiască un oraș „în linie dreaptă” care nu va avea „mașini, străzi și emisii de carbon”
Descoperirea comportamentului cuantic la izolatori sugerează posibile noi particule
Descoperirea comportamentului cuantic la izolatori sugerează posibile noi particule
Un mod complet nou și ciudat prin care șerpii se pot mișca a fost descoperit de cercetători
Un mod complet nou și ciudat prin care șerpii se pot mișca a fost descoperit de cercetători
Ar putea noul coronavirus să devină într-o zi doar o răceală obișnuită?
Ar putea noul coronavirus să devină într-o zi doar o răceală obișnuită?
Filmele cu zombi și rezistența psihologică
Filmele cu zombi și rezistența psihologică
Staţia de gaming revoluționară care poate oferi şi masaj
Staţia de gaming revoluționară care poate oferi şi masaj
Imagini nocturne cu zeci de căprioare care petrec iarna împreună în Banatul Montan
Imagini nocturne cu zeci de căprioare care petrec iarna împreună în Banatul Montan
18 ianuarie este cea mai deprimantă zi a anului. Cum a apărut „Blue Monday”?
18 ianuarie este cea mai deprimantă zi a anului. Cum a apărut „Blue Monday”?
Fanii Cyberpunk 2077, vizați de un nou ransomware. Cum pot fi păcăliți de atacatorii cibernetici
Fanii Cyberpunk 2077, vizați de un nou ransomware. Cum pot fi păcăliți de atacatorii cibernetici
Consumul mare de cafea este legat de scăderea riscului de cancer de prostată
Consumul mare de cafea este legat de scăderea riscului de cancer de prostată
Reglementări stricte pentru platformele online, solicitate de Comisia de Telecomunicaţii din SUA
Reglementări stricte pentru platformele online, solicitate de Comisia de Telecomunicaţii din SUA