Prima pagină D:News

Gândirea pozitivă în timpul sarcinii poate ajuta la dezvoltarea aptitudinilor copiilor pentru ştiinţă şi matematică

Alexandru Voiculescu 02.12.2019 | ● Vizualizări: 370

Un nou studiu care foloseşte date mai vechi a arătat că la mame gândirea optimistă şi atitudinea că lucrurile se pot schimba cu ajutorul propriilor acţiuni a influenţat copiii în mod pozitiv, în sensul că aceştia au avut abilităţi pentru ştiinţă şi matematică mai dezvoltate decât restul.

Cercetătorii au folosit date de la un studiu din anii '90 care a examinat o măsură a personalităţii numită locus de control, o expectanţă a cuiva cu privire la rezultatul unor evenimente din viaţa lor. Acest parametru are două aspecte: unul intern, al celor care cred că pot influenţa cursul lucrurilor, şi unul extern, în care forţe exterioare, dincolo de controlul persoanei, dictează mersul vieţii, astfel că nu are sens intervenirea mai activă, scrie Medical Xpress.

Cercetătorii au examinat locusul de control prin folosirea răspunsurilor la chestionare completate de peste 1.600 de femei însărcinate care au luat parte la studiu. Apoi au analizat aptitudinile matematice şi ştiinţifice ale copiilor la vârstele de 8, 11 şi 13 ani. Descoperirile sugerează că mamele cu un locus de control intern au avut copii mai apţi pentru ştiinţă şi matematică faţă de mamele cu un locus de control extern, astfel primele erau mai determinate să ofere copiilor diete sănătoase, care ajută la dezvoltarea creierului, şi să le citească poveşti, arătând interes pentru şcoală şi lecţii, comparativ cu ultimele.

„Se ştie că locusul de control al unui copil este puternic asociat cu realizările academice, dar până acum nu ştiam dacă şi locusul de control al mamei din timpul sarcinii joacă un rol. Mulţumită acestor date, putem realiza şi această asociere”, a precizat Jean Goldin, autorul principal al acestui studiu.



„Părinţii 'interni' cred că pot alege în viaţă. Aceasta şi alte descoperiri din cercetarea noastră despre dezvoltarea copilului arată că părinţii se aşteaptă ca rezultatele din viaţă să reflecte cu ceea ce fac, precum o alimentaţie mai sănătoasă, odihnă mai bună şi un control mai bun al emoţiilor. Mai târziu, astfel de copii au şanse mai mari să aibă rezultate academice bune, mai puţine probleme personale şi sociale şi un risc mai mic de a deveni obezi”, a precizat Stephen Nowicki, coautor al studiului de la Emory University din Atlanta, SUA.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

Un nou studiu arată că succesul în educaţie se datorează bagajului genetic

Importanţa hranei în educaţie. Sfatul nutriţioniştilor privind alimentaţia sănătoasă a şcolarilor

Românii, din ce în ce mai interesaţi de ştiinţă şi educaţie de calitate

GoBucharest: un atelier de educaţie vizuală adresat tinerilor se va desfăşura în perioada 9-31 octombrie