Prima pagină D:News

Alimente care sunt surse de potasiu mai bune decât banana

Alexandra Necşoiu 02.23.2019 | ● Vizualizări: 3660
Foto: arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

Banana ne oferă o cantitate mare de potasiu, conţinând undeva la 422 mg. Este pe deasupra o gustare delicioasă şi ideală pentru sănătate având în vedere nevoia de potasiu pe care organismul nostru o are, de la inimă şi rinichi, până la muşchi şi sistem nervos. Potasiul joacă un rol important în funcţionarea de bază a celulelor, dar bananele nu sunt singurele alimente care conţin acest mineral esenţial. Şi altele pot oferi necesarul zilnic în corpul nostru, ba chiar unele dintre ele conţin cantităţi mai mari decât o banană.

Fasolea lima (485 mg de potasiu). Fasolea lima este bogată în fier, fibre şi are o cantitate scăzută de zahăr şi grăsimi. Poate fi consumată atât în salată cât şi în mâncarea gătită, iar pentru a fi mai uşor de digerat, trebuie lăsată la înmuiat peste noapte. Pentru un rezultat mai rapid, se lasă la fiert timp de două minute, apoi câteva ore în apă.

Cartofii (926 mg de potasiu). Au puţine calorii şi, de asemenea, un nivel scăzut de colesterol, grăsimi saturate şi reprezintă o sursă ideală de Vitamina B1, B3 şi B6. Cel mai bun mod de a-i consuma, pentru a te bucura de cantitatea de potasiu, este alături de broccoli şi brânză cheddar sau brânză cottage fără prea multe grăsimi.

Prunele uscate (637 mg de potasiu). Pe lângă altele, prunele uscate sunt şi bogate în fibre şi sunt ideale alături de nuci, brânză sau iaurt. Totuşi, au şi o mare cantitate de zahăr, iar în magazine se găsesc de cele mai multe ori cu zahăr adăugat, lucru care trebuie luat în vedere.



 

Avocado (690 mg de potasiu). Acest fruct are o doză consistentă de potasiu, alături de vitaminele A, C şi E. De asemenea, avocado este bogat în grăsimi sănătoase mononesaturate care ajută la scăderea nivelului de colesterol.

Citeşte continuarea pe CSID.