Prima pagină D:News

Pericolul Facebook, semnalat de unul dintre co-fondatori. De ce a venit timpul ca imperiul reţelei de socializare ''să se rupă''

Adrian Popovici 05.13.2019 | ● Vizualizări: 960
Credit foto: Pixabay     + zoom
Galerie foto (1)

Facebook reprezintă o influenţă majoră în vieţile noastre, de aceea, este important să ne asigurăm că activitatea acestei reţele sociale este atent reglementată, este de părere Chris Hughes, unul dintre dintre co-fondatori.

Într-un editorial pentru New York Times, citat de către Futurism, Chris Hughes, co-fondator al Facebook, semnalează pericolele pe care reţeaua de socializare le creează, fie că vorbim din punct de vedere economic, unde are puterea de a elimina orice formă de competiţie în social media prin cumpărarea eventualilor concurenţi. Sau, dacă vorbim din punct de vedere socio-politic, în mâinile Facebook şi ale lui Mark Zuckerberg se află o „putere nereglementată”, spune Hughes. 

Prin această putere, Hughes înţelege puterea de a stabili ce se poate citit şi posta pe Facebook, standardele comunităţii pe care Zuckerberg le-a impus. Acestea reglementează cine şi ce se poate posta, cei care încalcă aceste standarde sunt adesea pedepsiţi prin blocarea activităţii pe platforma de socializare pentru diferite intervale de timp. Celebrul „zucc”, cum a fost el botezat de către internauţi poate avea efecte minime, de la blocarea unor utilizatori cu un număr limitat de contacte, până la efecte care se pot resimţi în întreaga societate sau chiar lume, atunci când victimele „zucc-ului” sunt unele figuri publice, celebrităţi sau chiar politicieni.

Mark Zuckerberg are un control unilateral asurpra discursului de pe Facebook, fără a a se supune la rândul său unui cadru legal care să îl responsabilizeze în cazul derapajelor, mai spune co-fondatorul reţelei de socializare.



Mărimea imperiului media aflat sub controlul lui Mark Zuckerberg reprezintă un alt motiv de îngrijorare pentru Hughes. „A creat un leviatan care exacerbează spiritul antreprenorial şi limitează alegerile consumatorilor”, explică acesta. Din această cauză, Chris Hughes este de părere că imperiul social media al lui Zuckerberg trebuie dezmembrat în companii distincte. Rezultatul unei astfel de măsuri fiind creeare unei pieţe în care utilizatorii chiar au opţiuni dintre care să aleagă.

Citeşte şi: