Home » D:News » Acuzaţii grave la adresa Pantone după transformarea culorii anului într-o campanie ecologistă

Acuzaţii grave la adresa Pantone după transformarea culorii anului într-o campanie ecologistă

Descopera 06.05.2019
Acuzaţii grave la adresa Pantone după transformarea culorii anului într-o campanie ecologistă
Compania Pantone a dezvoltat tradiţia pe care a impus-o anunţând culoarea fiecărui an într-o campanie de conştientizare ecologistă, dar este acuzată că a folosit o idee împrumutată dintr-un proiect pe care l-a refuzat, arată platforma ADweek, citată de Mediafax.

Când “Living Coral/ Coral viu” a fost aleasă drept Culoarea anului 2019, au fost voci care au comentat sarcasmul acestui nume promovat în condiţiile în care recifele de corali mor în toate colţurile lumii cu o viteză mai mare decât oricând.

Compania a decis să abordeze această problemă lansând o noul linie cromatică pe care a denumit-o “Glowing Glowing Gone/ Străluceşte Străluceşte Stins” inspirată de culorile aprinse dar îngrijorătoare pe care le creează coralul ca reacţie la valurile de căldură provocate de schimbările climatice.

“Living Coral este o culoare splendidă, dar, ironia sorţii, este strălucirea fosforescentă care radiază din coralul muribund atunci când încearcă să atragă atenţia asupra stării sale”. spune Laurie Pressman, vicepreşedintele Institutului Culorii Pantone. “E un fel de S.O.S. transmis în codul culorilor cu sensul «vă rog, priviţi-mă, am nevoie să mă remarcaţi înainte să dispar». Din acest punct de vedere, aceste culori vii pot fi considerate culorile crizei climatice”, a arătat oficialul.

Culorile, Glowing blue/ Albastru strălucitor, Glowing yellow/ Galben strălucitor şi Glowing purple/ Violet strălucitor, au fost create în parteneriat cu firma Adobe şi The Ocean Agency, o fundaţie care foloseşte creativitatea pentru a atrage atenţia asupra problemelor de mediu cu care se confruntă vieţuitoarele şi habitatele marine.

Profesioniştii din industriile creative au fost îndemnaţi să folosescă nuanţele codate în formulele #0029fd, #FFFF05 şi #9007f9) pentru a crea lucrări ce pot atrage atenţia asupra ameninţărilor pe care le cunoaşte existenţa recifelor de coral.

Fer Carrión, un director de creaţie care a lansat “Dead Coral — Color of the Year 2043” (Coral mort- Culoarea anului 2034) ca răspuns la decizia Pantone de a anunţa ”Living Coral” drept culoarea anului s-a arătat nemulţumit faţă de noua campanie lansată de companie.

Carrión reproşează celor de la Pantone faptul că nu au luat în seamă efortul echipei sale în formularea campaniei ”Dead Coral” ca pe un proiect de conştientizare, compania refuzând să lucreze cu ei în condiţiile în care aveau ”date legate de schimbarea culorii coralului în condiţii de stres”.

”O parte din idee a inclus materialele legate de schimbarea culorii coralului din cauza stresului. E cazul tipic al corporaţiei care ia o idee din mâinile celor care crează şi se aşteaptă să nu existe nicio urmare”, a notat Carrión .

Compania americană Pantone este cunoscută pentru Pantone Matching System, sistemul de clasificare al culorilor folosind corespondenţe, sistem adoptat de designeri şi specialişti din industriile care au legătură cu publicarea, printarea ori arta.

 

Cele mai noi articole
Discul de aur, simbol al orașului Cuzco, se întoarce în Peru după mai bine de 100 de ani
Discul de aur, simbol al orașului Cuzco, se întoarce în Peru după mai bine de 100 de ani
Iată cât de rapid ar putea o civilizație extraterestră să colonizeze galaxia Calea Lactee
Iată cât de rapid ar putea o civilizație extraterestră să colonizeze galaxia Calea Lactee
Un studiu clinic sugerează că depresia ar putea fi tratată cu gaz ilariant
Un studiu clinic sugerează că depresia ar putea fi tratată cu gaz ilariant
Unde se poate respira cel mai curat aer din Europa
Unde se poate respira cel mai curat aer din Europa
Colaborare între Facebook și Oculus pentru a crea ochelarii smart ai viitorului
Colaborare între Facebook și Oculus pentru a crea ochelarii smart ai viitorului
O nouă generație de capre negre a apărut în Parcul Național Retezat
O nouă generație de capre negre a apărut în Parcul Național Retezat
Noi focare de COVID-19 din China amenință principalul port din Statele Unite
Noi focare de COVID-19 din China amenință principalul port din Statele Unite
Earth 300, iahtul care promite că va „salva lumea”
Earth 300, iahtul care promite că va „salva lumea”
Tendințele care vor defini viitorul companiilor
Tendințele care vor defini viitorul companiilor
O statuie veche de 1.800 de ani a fost găsită într-un oraș antic din Turcia
O statuie veche de 1.800 de ani a fost găsită într-un oraș antic din Turcia
Criză alimentară în Coreea de Nord. Cât a ajuns să coste un pachet de cafea
Criză alimentară în Coreea de Nord. Cât a ajuns să coste un pachet de cafea
O teorie faimoasă a lui Stephen Hawking, confirmată de oamenii de știință
O teorie faimoasă a lui Stephen Hawking, confirmată de oamenii de știință
Vremea va fi caniculară în următoarele săptămâni. La cât vor ajunge temperaturile?
Vremea va fi caniculară în următoarele săptămâni. La cât vor ajunge temperaturile?
Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina – FOTO
Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina – FOTO
Concediu spontan pentru angajaţi, o nouă tendință pe piața muncii
Concediu spontan pentru angajaţi, o nouă tendință pe piața muncii
Kim Jong-Un: Coreea de Nord să fie pregătită atât pentru „dialog”, cât şi pentru „confruntare” cu SUA
Kim Jong-Un: Coreea de Nord să fie pregătită atât pentru „dialog”, cât şi pentru „confruntare” cu SUA
Amuletă antică pentru protecție împotriva deochiului și a demonilor, redescoperită după 40 de ani
Amuletă antică pentru protecție împotriva deochiului și a demonilor, redescoperită după 40 de ani
Un pescar a fost aproape înghițit de viu de o balenă cu cocoașă. „Până aici mi-a fost, o să mor”
Un pescar a fost aproape înghițit de viu de o balenă cu cocoașă. „Până aici mi-a fost, o să mor”