Home » D:News » Satelitul Europa al planetei Jupiter are apa sărată care ar putea permite apariţia vieţii

Autor: Adrian Popovici 06.18.2019
Un nou studiu a ajuns la concluzia că salinitatea apei de pe Europa, satelit al planetei Jupiter, ar putea permite apariţia vieţii.

O echipă de cercetători a ajuns la concluzia că apa de pe Europa, unul dintre sateliţii planetei Jupiter, are o salinitate asemănătiare cu cea a oceanelor terestre, putând deci să găzduiască viaţă organică extraterestră, notează Futurism.

Folosind telescopul spaţial Hubble, cercetătorii au aflat că apa de pe Europa conţine clorură de sodiu, adică apă obişnuită, precum oacenele şi mările de pe Terra. Studiile anterioare ajunseră la concluzia că în apa de pe acest satelit există săruri, doar că pe bază de sulf.

Oamenii de ştiinţă sunt entuziasmaţi de această descoperire, deoarce aceasta sugerează că satelitul planetei Jupiter ar putea fi mult mai favorabil apariţiei vieţii faţă de ce se credea anterior.

Cercetătorii de la CalTech, care au lucrat la acest proiect au ajuns la concluzia că oceanele Europei prezintă urme de sare plecând de la observarea unui start gălbui la suprafaţa satelitului. Şi deşi pe Terra sarea e obişnuită aşa, cercetătorii consideră că respectiva culoare se datorează expunerii clorurii de sodiu la radiaţiile cosmice.

„Este clorură de sodiu, de fapt, ceea ce înseamnă că (n.r. oceanele Europei) sunt asemănătoare cu cele de pe Pământ. Dacă ai gusta apa, probabil ar avea un gust familiar.

Deşi aceste descoperiri, precum şi altele pe care cercetătorii le-au făcut, sunt încurajatoare, nu trebuie să uităm că până acum nu au fost organisme extraterestre pe Europa. De asemenea, trebuie să ţinem minte că Europa e un loc foarte rece în comparaţie cu Terra.