Home » D:News » Avioanele Boeing 737 MAX au în continuare interdicţie să zboare în Europa

Avioanele Boeing 737 MAX au în continuare interdicţie să zboare în Europa

Descopera 10.23.2019
Avioanele Boeing 737 MAX au în continuare interdicţie să zboare în Europa
Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (AESA) nu se aşteaptă să autorizeze reluarea zborurilor avioanelor Boeing 737 MAX înainte de luna ianuarie 2020, a declarat directorul AESA, Patrick Ky, potrivit Reuters.

Potrivit acestuia, ridicarea interdicţiei de zbor pentru avioanele Boeing 737 MAX în Europa va depinde de zborurile de încercare efectuate de piloţii europeni, care conform calendarului actual sunt prevăzute a avea loc la mijlocul lunii decembrie, potrivit agenţiei de presă Mediafax.

Patrick Ky a mai susţinut că nu va exista un decalaj mai mare de câteva săptămâni între ridicarea interdicţiilor de zbor pe ambele maluri ale Atlanticului.

Începând din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS – Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Producătorul aeronautic american Boeing speră că avionul său va reintra în serviciu până la finalul acestui an după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor.

„După părerea mea, acest lucru va avea loc la începutul anului următor, dacă totul se va derula cu bine. Din ceea ce ştim în prezent, intenţionăm ca zborurile de încercare să aibă loc la mijlocul lunii decembrie, ceea ce înseamnă că o decizie de reintrare în serviciu va fi luată în ianuarie în ceea ce ne priveşte”, a declarat Patrick Ky vineri seara. Directorul EASA a adăugat că această reintroducere în serviciu va fi coordonată pe cât posibil cu FAA însă cele două agenţii au proceduri diferite, în special în ceea ce priveşte consultările. „În consecinţă, este posibil să avem un decalaj de câteva săptămâni dar nu vorbim de şase luni. Vorbim de o întârziere care, dacă se va produce, va fi cauzată în principal de aspectele tehnice ale procedurilor administrative”, a indicat Patrick Ky.

Mesaje între piloţi ai Boeing, despre siguranţa avioanelor 737 MAX, provoacă o nouă criză

Aceste declaraţii au fost făcute înainte de apariţia în presă a unor schimburi de mesaje interne care au avut loc în anul 2016 între piloţii Boeing, care au ridicat noi semne de întrebare cu privire la calendarul reluării zborurilor avioanelor 737 MAX.

În mesajele dintre doi angajaţi, pilotul tehnic şef de atunci al modelului 737 MAX, Mark Forkner, a declarat că aşa-numitul sistem anti-staţionare MCAS din avion a fost „înclinat” în timpul simulării zborului. Sistemul este suspectat ca motiv al prăbuşirilor din Indonezia şi Etiopia, care au ucis împreună 346 de persoane.

Mesajele par să fie primele informaţii făcute publice, potrivit cărora sistemul MCAS a fost instabil în timpul testării înainte ca aeronava să intre în serviciu.

Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) a solicitat executivului Boeing, Dennis Muilenburg, să dea o explicaţie „imediată” pentru întârzierea de a preda documentul descoperit de Boeing în urmă cu câteva luni.

Descoperirea a avut loc cu câteva zile înainte ca Muilenburg, care a fost eliminat de consiliul de administraţie săptămâna trecută, să depună mărturie în faţa Congresului.

„Aceste mesaje indică faptul că Boeing a protejat informaţiile infracţionale faţă de FAA, fapt extrem de deranjant”, a afirmat Peter DeFazio, preşedintele Comitetului de Transport al Camerei Reprezentanţilor din SUA.

Boeing se luptă să-şi pună în funcţiune cel mai bine vândut avion, 737 MAX, în urma unei interdicţii de a funcţiona din martie, provocată de cele două accidente care au ucis un total de 346 de persoane în Etiopia şi Indonezia.

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis, în 13 martie, suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse în Etiopia. Compania TAROM a anunţat atunci că directiva Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9 nu afectează TAROM, pentru că aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate de intre în construcţie la finalul anului 2021.

 

Cele mai noi articole
Prețul argintului a crescut cu peste 70% în decurs de un an. Cât va mai dura creșterea?
Prețul argintului a crescut cu peste 70% în decurs de un an. Cât va mai dura creșterea?
Preadolescenţa poate însemna bătăi de cap pentru părinţi. Ce recomandă specialiştii
Preadolescenţa poate însemna bătăi de cap pentru părinţi. Ce recomandă specialiştii
Pocahontas, „prințesa indiană” devenită un simbol al culturii americane
Pocahontas, „prințesa indiană” devenită un simbol al culturii americane
Există o legătură între mărimea nasului și cea a penisului
Există o legătură între mărimea nasului și cea a penisului
„Fosilă vie” considerată dispărută de 273 milioane de ani, descoperită pe fundul Oceanului Pacific
„Fosilă vie” considerată dispărută de 273 milioane de ani, descoperită pe fundul Oceanului Pacific
Cum a schimbat un implant neural comportamentul social al șoarecilor. Efectele au fost imediate
Cum a schimbat un implant neural comportamentul social al șoarecilor. Efectele au fost imediate
Închisoarea Doftana. „Bastilia României” din care nu ar fi reușit să evadeze nimeni
Închisoarea Doftana. „Bastilia României” din care nu ar fi reușit să evadeze nimeni
Biroul de oriunde. Locurile superbe ale Italiei unde eşti plătit să te muţi
Biroul de oriunde. Locurile superbe ale Italiei unde eşti plătit să te muţi
Cum pot schimba gadgeturile folosite în exces comportamentul copiilor
Cum pot schimba gadgeturile folosite în exces comportamentul copiilor
15 minute cu acest tip de exerciții fizice îți pot îmbunătăți sănătatea cardiometabolică
15 minute cu acest tip de exerciții fizice îți pot îmbunătăți sănătatea cardiometabolică
Ce trebuie să știi despre Emiratele Arabe Unite: Scurtă istorie, climă, religie
Ce trebuie să știi despre Emiratele Arabe Unite: Scurtă istorie, climă, religie
Încă o iluzie optică împarte internetul. Unii văd o plajă, iar alții o simplă portieră
Încă o iluzie optică împarte internetul. Unii văd o plajă, iar alții o simplă portieră
Casa Memorială Muzeu „Nicolae Grigorescu” din Câmpina, la doar un click distanță
Casa Memorială Muzeu „Nicolae Grigorescu” din Câmpina, la doar un click distanță
Cuza a murit în urmă cu 148 de ani, la Heidelberg, Germania. Conspiraţia din spatele abdicării marelui domnitor român
Cuza a murit în urmă cu 148 de ani, la Heidelberg, Germania. Conspiraţia din spatele abdicării marelui domnitor român
Studiu: Un părinte din doi nu respectă dreptul la protecție al copiilor
Studiu: Un părinte din doi nu respectă dreptul la protecție al copiilor
Pandemia ar putea amplifica obezitatea la copii, una dintre cele mai îngrijorătoare tendințe
Pandemia ar putea amplifica obezitatea la copii, una dintre cele mai îngrijorătoare tendințe
Un tun ce a aparținut celei de-a doua armade spaniole, recuperat de la hoți
Un tun ce a aparținut celei de-a doua armade spaniole, recuperat de la hoți
Descoperire monstruoasă făcută de doi scafandri într-un râu. Are peste 22 de kilograme și o lungime de 1,2 metri
Descoperire monstruoasă făcută de doi scafandri într-un râu. Are peste 22 de kilograme și o lungime de 1,2 metri